menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opvullen buxusvakken

Ga naar meest recente reactie

Miryana

Miryana

Hallo allemaal,

Ik ben nog een bijhoorlijke leek op gebied van tuinen.Ik ben nu de voortuin aan het aanpassen en hier komen 2 buxusvakken in van 120 bij 90 cm achter elkaar. (dit is de binnenruimte die overblijft als de buxus +/- 30 cm dik is).
Nu wil ik deze vakken graag opvullen met een mooie bloeiende (en als het kan geurende plant / planten).

de tuin heeft in de ochtend en namiddag zon dus is halfschaduw (?), de grond is redelijk droog al heeft de bemesting van de afgelopen 2 jaar wel geholpen.
Het grote gedeelte van de voortuin waar de vakken in komen is 380 bij 380 en in de rechterhoek aan de voorzijde staat een Boom van +/- 2 en halve meter hoog. (weet de naam zo snel niet)
Daarachter is het begin gemaakt van een minivijver waar wat stenen, siergrassen en rotsplantjes omheen komen. Achter de minivijfer staan 3 kleinblijvende struiken (waaronder een dwergvlinderstruik) allemaal in blauw-paarse tint.

In een kleine zijborder aan de ander kant van het looppad staan vooral Agastache en Echinacea purpurea.

ik zou graag ideeen willen hebben over :
-leuk idee wat goede, sterke, mooi bloeiende plant is voor in de buxusvakken?
-mooie grassen, rotsplantjes voor om de vijver?
vrijdag 15 juni 2012 - 17:04
minouke

Minouke

met een foto zou gemakkelijker zijn om een idee te vormen.

1)Maar in die vakken zou je bv lavendel Hidcot kunnen zetten met hier en daar de roos The fairy , lichtroze of de donkerder roodpaarse of beide.

Mijn dochter heeft dit zo geplant en dat is gewoon prachtig, die roosjes komen net boven de donkere lavendel.
Neem wel geen andere lavendel want die worden hoger.
dus in hoofdzaak lavendel met een paar rozen.

2) hoge Hosta

3) hoge Geranium

4) rozen
vrijdag 15 juni 2012 - 18:13
Miryana

Miryana