menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmatten

Ga naar meest recente reactie

wendy30

Wendy30

wij gaan binnenkort grasmatten leggen, voordien was er dolomiet aangelegd. We hebben een heel deel van de dolomiet weggedaan en gaan er nog een deeltje van gebruiken voor de ondergrond. Daarboven zouden we dan grondaarde opleggen. Onze vraag was, is het nog nodig om een worteldoek bovenop de dolomiet te leggen en dan de aarde op de worteldoek of niet? Bedankt voor de hulp
woensdag 30 mei 2012 - 20:26
Tuinman65

Tuinman65

Ik zou die dolomiet allemaal weghalen, de grond goed bewerken en dan nieuwe grond opvoeren.
Met wat je nu van plan bent komt het niet goed.

Leo
woensdag 30 mei 2012 - 21:41
Tuinman65

Tuinman65

Een vraag stellen en hopen op goede raad is één ding.
Niet reageren terwijl je dit ongetwijfeld gelezen hebt is een ander ding.
Jammer, maar daar word ik moedeloos van.
Breng toch tenminste de beleefdheid op om efkes een reactie plaatsen.

Leo
vrijdag 1 juni 2012 - 00:02
wendy30

Wendy30

Mijn excuses Leo, Kon niet rapper antwoorden.
Bedankt voor uw raad, we zullen hem zeker in achting nemen. De dolomiet is er ondertussen allemaal uit. Volgende week komen ze met aarde en daarna gaan we de grasmatten bestellen

Groetjes
vrijdag 1 juni 2012 - 08:24
Eniavaswen

Eniavaswen

Misschien nog het overwegen waard: wij hebben twee keer grasmatten gelegd en 1 keer zelf gezaaid (ecogazon). Onze ervaring hiermee, is dat grasmatten van in het begin mooi dichtgegroeid zijn, maar duur en na een tijdje komt er ook onkruid in of kunnen er kale plekken ontstaan.
Zelfgezaaid is evenveel voorbereiding, een paar weken geduld tot het wat gegroeid is, maar pakken goedkoper. En na twee jaar zie je het verschil sowieso niet meer.

Veel succes met je gazon!
vrijdag 1 juni 2012 - 15:08
wendy30

Wendy30

Bedankt, voorlopig houden we het bij grasmatten. We wonen hier nog maar pas en willen zo rap mogelijk op gras kunnen zodat ons zoontje kan buiten spelen. Bedankt voor de raad.

grts
vrijdag 1 juni 2012 - 16:21
jdcoster

Jdcoster

Vooral regelmatig beregenen zodat ze de eerste weken zeker niet uitdrogen.
Ik heb al vaak opgekrulde en opgedroogde grasrollen zien liggen in de zomer ... .
vrijdag 1 juni 2012 - 20:34
Tuinman65

Tuinman65

Het is je vergeven Wendy.
Jij hebt toch de moed om te reageren.

Leo
vrijdag 1 juni 2012 - 23:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon