menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazononderhoud mos - onkruid

groengroentje

Groengroentje

Hallo,

Ik heb een vraagje ivm. gazonherstel en onderhoud.
Onze gazon zou eens dringend wat extra aandacht nodig hebben. De laatste jaren is er geen sprake geweest van voeding (het gras is dus ook uitgeput) of bestrijding van mos of onkruid.
Mos en onkruid hebben dus goed kunnen tieren en is dus ook wel zeer aanwezig.

Ons plan was het volgende te doen:
- mosbestrijding + 14 dagen wachten (dit is gebeurt en zijn nu ongeveer 14 dagen verder)
- verticuteren + meststoffen gooien
- en achteraan nog een klein stuk inzaaien met schaduwgras (is plaats waar bomen staan). Dit best nu daar de bomen nu nog niet teveel bladeren hebben of laten vallen en graskiemen meer licht hebben om te groeien.

De mosbestrijding is nu rond, maar nu wilt mijn man persé ook nog het onkruid weg ... dit voorjaar. Hoe plan ik dat het best daartussen?? Nog voor te verticuteren en bemesten of kan dat erna ?

Het is de bedoeling dat het gras mbv de meststoffen de legen plaatsen terug inneemt. Maar iemand zei me wel dat onkruidproducten een nawerking hebben op de stimulans van de groei van gras ... dus ondanks ik meststof strooi ... het minder goed zich gaat voortzetten.

Hoop dat het allemaal beetje duidelijk is ...
Iemand daar ervaring mee? Hoe ik het best allemaal doe?
zaterdag 14 april 2012 - 12:50
minouke

Minouke

ik zou eerst onkruidverdelger voor gazon gebruiken, en dan 2tot 3weken wachten alvorens te bemesten.
Verticuteren voor je gaat bemesten.

Er bestaan wel produkten zoals 3in1 of 2in1 en die hebben een combinatie onkruidverdelger en meststoffen die samen kunnen gebruikt worden.

Zoek eens met google 'onkruidverdelger en meststoffen' dan krijg je de voorbeelden.
zaterdag 14 april 2012 - 15:13
bd

Bd

misschien eens best uitleg vragen in een avevewinkel die kunnen dan het beste produkt aanprijzen
zaterdag 14 april 2012 - 22:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon