menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Terras cosy maken - vraagje

Ga naar meest recente reactie

Larreke

Larreke

Hallo,

wij hebben een grote tuin (veel gras) en nog niet veel beplanting... Daarin ligt, tegen het huis, een terras van tien*vijf meter. Nu willen we dit een beetje gezelliger maken met een paar eenvoudige en niet al te dure oplossingen...
We dachten eraan een stukje af te zetten met een soort siergras die niet openvalt, maar een strakke omhoog groeiende versie.

Heeft er iemand anders misschien nog ideeen om het terras een beetje meer cosy te maken? We houden van strak, maar toch gezellig. Ik heb al gegoogled maar kom enkel uit om onrealiseerbare en zeer dure sites... Misschien weten jullie nog een toffe site met ideeen?

Alvast bedankt.
zondag 11 maart 2012 - 15:39
minouke

Minouke

Calamagrostis x acutiflora 'Karl Foerster' is tamelijk recht.

-een rij dezelfde hoge (zwarte) rechte bloembakken met grasjes in, zoals Pennisetum alopecuroides.

-Klein strak fonteintje

Misschien iets voor de soldenperiode of ideetje voor een verjaardag ...

groetjes
Chantal
zondag 11 maart 2012 - 18:57
Larreke

Larreke

Dank je wel! Ga het gras zeker eens googlen.

en het idee van de rij bloembakken met gras hadden we inderdaad ook al op het verlanglijstje staan. Oogt lekker strak hé. We wilden dan mss aan weerszijden van het terras hetzelfde zetten, om een evenwicht te creeeren...
Fonteintje is mss ook nog een tof idee!! Bedankt!!
dinsdag 13 maart 2012 - 14:30
Feniks

Feniks

Heb je geen foto? Zijn klimplanten een optie?
dinsdag 13 maart 2012 - 15:53
Larreke

Larreke

Ik zal in de week eens een foto maken en posten!
Ik wil het graag strak houden en ik ben bang dat klimplanten het te klassiek gaan maken... Weet het niet hé.

Heeft er iemand van jullie een idee wat een gemiddelde tuinarchitect kost?

Niet om een volledig tuinplan te maken maar, Ii speel wat met het idee om eens iemand onder de arm te nemen voor een paar toffe ideeen.
Ik heb ook dicht bij het terras een toffe vuurschaal staan waarrond ik misschien ook iets willen maken. Maar om het alleen allemaal te beslissen vind ik nogal moeilijk.
dinsdag 13 maart 2012 - 20:31
Feniks

Feniks

Tja, da's eigen goesting natuurlijk. Ik vind strak en cosy niet echt samengaan.
Misschien eens een paar tuintijdschriften bekijken?
dinsdag 13 maart 2012 - 21:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon