menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmachine

Ga naar meest recente reactie

simsonB

SimsonB

Hallo,

Ik wil dit voorjaar een grasmachine kopen, heb een tuin van 8,5a wat kan ik hier best voor kopen

Groeten Bart
maandag 29 januari 2007 - 21:45
Kwest

Kwest

Hi Bart,

Dat hangt van verschillende factoren af: je budget, is het grasoppervlakte werkelijk 850 m2?
Je hebt circelmaaiers, kooimaaiers (zoals bij de vroegere handgeduwde modellen), zitmaaiers.
Kooimaaiers geven een beter resultaat, maar zijn duurder...
Als je veel gazon hebt lijkt me vooral de maaibreedte belangrijk, dan moet je minder 'baantjes' trekken.
Ik heb me altijd laten wijsmaken dat Honda de beste motors maakt voor grasmachines.

Succes
woensdag 31 januari 2007 - 12:28
Rudi

Rudi

hallo,

overweeg eventueel een machine met een mulchsysteem, waardoor je minder werk hebt om het gras op te ruimen. Tevens komt het ten goede aan het bodemleven in je gazon.

Mvg
Rudi
dinsdag 6 februari 2007 - 07:59
abutilon

Abutilon

Vergeet echter niet dat bij een machine met mulchsysteem het gras niet te lang mag zijn als het gemaaid wordt.Regelmatig maaien is de boodschap!
zondag 25 februari 2007 - 11:47
wdm

Wdm

Zou dit een goede keuze zijn?
> Honda GCV160 - 5,5 pk - OHC
> Chassis in kunststof
> Snijbreedte 42 cm
> 6 snijstanden - 18 tot 73 mm
> Wielen op kogellagers
> Opvangzak 60 liter
> Motorstop
> Geen zelftrekker: duwen dus
=> prijs = 560 euro
Is een kunststofframe goed (beter dan plaatstaal denk ik) ?
In de makro staat er een aluminium machine met brigs&stratton motor voor 400 euro.
Maar dan heb je misschien meer miserie als er iets aan is ?

Bedankt

maandag 26 februari 2007 - 17:17
abutilon

Abutilon

Na meerdere grasmachines te hebben versleten kan ik je aanraden:
-voor die oppervlakte heb je een degelijke machine nodig die je best koopt in een speciaalzaak voor tuinmachines,daar wordt je beste raad gegeven en kan je terecht voor onderhoud en herstellingen
-de Honda-motor is een uitstekende motor,de Brigs&Stratton evenaart hem en zeker in de IC-uitvoering,let op voldoende PK,5.5 lijkt me voldoende,
-een aluminium onderstel(messenbehuizing) is best,
-gezien de oppervlakte neem je best een machine met een snijbreedte tussen 40 en 50 cm,
-ook een zelftrekker,een duwer is goed voor kleinere oppervlakten,
-wielenop kogellagers,
-een ruime opvangzak of -bak is ook belangrijk.
Succes
maandag 26 februari 2007 - 19:15
compostmeester

Compostmeester

Mijn ervaring als compostmeester heeft geleerd dat de aankoop van een mulchmaaier een goede keuze is,zeker als je grasoppervlakte zo groot is,er zijn verschillende modellen te koop,met verschillende maaibreetes,met of zonder opvangbak,je moet er wel op letten,zoals reeds vermeld je het gras niet te hoog mag laten worden en een keertje meer maaien,het is misschien wat meer werk,maar je hebt geen aval meer die je moet kwijt geraken,maar het gemaaide gras valt tussen de grassprietjes,word gecomposteerd en levert nog voedsel op voor de grasmat,dus zijn de vervoer en de avalproblemen opgelost,het bespaart je niet alleen meer tijd,maar ook minder werk,je kan vrijblijvende inlichtingen verkrijgen bij de verschillende
handelaren.
Groetjes,
maandag 5 maart 2007 - 14:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon