menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plaatsing nieuwe serre

Ga naar meest recente reactie

Nijiske

Nijiske

Hallo,

Binnen enkele weken wordt mijn nieuwe serre geleverd.

Graag had ik advies gekregen over hoe ik de serre juist zou "inplanten" in mijn hudige tuin.

De serre zal 257cm (b) op 383 (l)cm zijn.

Onze tuin is echter gelegen op het noorden (zie foto) en omgeven door velden.

Hoe zou ik voor meer beschutting kunnen zorgen.. er zou ook wat beplanting rondom de serre mogen komen !

Alvast bedankt voor jullie advies !

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 19 februari 2012 - 13:57
Nijiske

Nijiske

als ik het goed begrijp komt de deur best aan de zuidkant?
maandag 20 februari 2012 - 19:35
Rowie

Rowie

Aan de foto te zien is het mogelijk de kas vrijstaand op de meest zonnige plek in de tuin te plaatsen. Daarbij is het aan te raden zowel de deur als ook een eventueel raam níet op de windrichting te plaatsen (meestal west) .Direct rondom de kas (indien bedoeld voor het kweken van plantjes en groenten) moet geen beplanting staan hoger dan 30/40 cm om optimaal licht te vangen. Op enige afstand van de kas kan ter bescherming een windvanger worden geplaatst. Dat kan b.v een te snoeien populierenhaag zijn of andere boomsoorten die ook in fruitboomgaarden gebruikt worden als windscherm. Laat daarbij de oost- en zuidzijde van de kas geheel vrij (opwarming door de ochtendzon) Ten noorden en evt. westen van de kas heeft de voorkeur voor het aanplanten van een haag of plaatsen van een schutting.
dinsdag 21 februari 2012 - 16:17
Nijiske

Nijiske

Hoe zit het met de aarde in mijn serre.. dien ik er potgrond in uit te kappen?
vrijdag 24 februari 2012 - 14:46
Rockey

Rockey

Grond goed omspitten en dan de bodem verbeteren.

Ik heb in de mijne potgrond, koemest en bodemverbeteraar gemengd.
Het eerste jaar heb ik er ook wat zand door gedaan omdat ik met zware kleigrond zit maar lijkt mij dit jaar niet nodig.

Als je deze 3 er in mengt zit je goed als basis, afhankelijk van het type groenten kun je nog altijd bemesten naar de wensen van de plant (eigen keuze natuurlijk)
bvb: kolen hebben graag wat beendermeel (als ik het goed heb onthouden)

succes

PS: waar heb je de serre gekocht?
zondag 4 maart 2012 - 11:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon