menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tips bij de nieuwe tuin.

Paertje

Paertje

Dag iedereen,

Waarschijnlijk zullen sommigen onder jullie mij ondertussen een enorme zaag vinden waarvoor mijn excuses. In November kunnen we verhuizen naar onze nieuwe woning en vooral ook naar onze grote tuin. En waar het hart van vol is...

Zoals reeds eerder gezegd hebben we achteraan een heel groot stuk van om en bij de 300m². Daarop is reeds een kippenhok en een geitenhok voorzien op het grootste gedeelte van het stuk met gras.

Eigenlijk heb ik besloten om het grootste stuk af te zetten en er weidegras te zaaien om de geitjes en de kippetjes te laten spelen. Eigenlijk kwam dit besluit er uit luiheid en vooral voor het gemak qua onderhoud en zo. Ook al weet ik dat geitjes en kippetjes ook wel wat werk vergen. Maar onkruid wieden is niet echt aan mij besteed vandaar.

Maar nu komt mijn vraag. We hebben ook een vrij ruime serre ter beschikking wat ik zal proberen ten volle te benutten. Gezien ik geen groene vingers heb, lijkt me dit al een heel grote uitdaging.

Nu komt mijn vraag. Ik ben aan het twijfelen of ik toch niet beter een stukje van de tuin niet benut als weide om er toch nog iets op te kunnen verbouwen als ik dat wil. Maar dan zou ik dat wel direct moeten doen als ik de rest van de werken uitvoer. Maar zoals reeds eerder gezegd ontbreekt het mij aan groene vingers en bestaat de kans dat het stuk nooit bebouwd zal zijn, met alle onkruidgevolgen van dien.
vrijdag 22 juli 2011 - 10:17
Paertje

Paertje

Nogmaals bedankt voor je antwoord tuinferry. Ik krijg de indruk dat ik vooral aan U veel hulp zal hebben. Bedankt voor de tip. Maar ondertussen heb ik eigenlijk beslist om idd een stuk vrij te laten maar dit voorlopig niet groot te maken. Dit om eens te proberen kweken op een vierkante meter. Aangezien ik totaal nog niet weet of het me wel zal liggen en zo. De serre zal ik zeker benutten. Zo snel mogelijk.

Maar in November komt ons tweede kindje eraan, dit zal ook wel wat extra werk met zich meebrengen natuurlijk.

Maar toch bedankt voor de raad. Ik zal een stukje vrij laten met het oog op de vierkante meter bak.
vrijdag 22 juli 2011 - 17:20
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Paertje,

Tot de tuinkriebel me te pakken kreeg, had ik ook totaal geen groene vingers, maar dat kan snel veranderen hoor.
Ik tuinier zelf ook met twee kleine kinderen en ervaar dat ze het zelf ook heel leuk vinden om een beetje te moestuinieren. Ik laat hen dan water geven, zaadjes planten op plekken die ik aanwijs. Ik maak dan bijv de gaatjes, en zij gooien er een zaadje in. Boontjes plukken kunnen ze ook al en vinden ze heel erg leuk. Af en toe laat ik ze iets proeven, recht uit de tuin en die groentjes of kruiden lusten ze liever dan die uit de winkel. Mijn dochter lust zo geen sla, behalve als ze ze zelf uit de tuin kan halen.
Qua afmeting heb ik zelf ong 10 m² moestuin, da's echt niet veel, maar heel goed te onderhouden en we kunnen er regelmatig uit eten. Als werkende moeder heb ik ook geen massa tijd om in de tuin bezig te zijn, maar dit vind ik heel goed.

Proficiat trouwens met je zwangerschap!! En vuur al je vragen maar af, daar kan je veel van leren en wij helpen elkaar met veel plezier.

Groetjes, Karen
maandag 25 juli 2011 - 11:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon