menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vinca Minor

Ga naar meest recente reactie

Tr1p

Tr1p

Beste, ik ben nieuw in de tuin
Ik heb in de winter (feb) allemaal vinca minors geplant en tot nu toe groeien ze heel goed , maar je ziet ze niet staan met het onkruid er tussen, bestaat er een product waarmee ik het onkruid kan verdelgen maar niet de kruipplanten zelf ?
ik heb harde grond en als ik het onkruid uittrek blijft de wortel steken dus ik zou het via een product moeten doen

Dank voor antwoord
dinsdag 19 juli 2011 - 14:55
Tr1p

Tr1p

Als ik het zo laat zou de vinca major na een tijd de overhand nemen en het onkruid stuk maken ?
dinsdag 19 juli 2011 - 15:17
Mandy

Mandy

Wat is "harde grond" ?
dinsdag 19 juli 2011 - 19:12
Tr1p

Tr1p

idd klei en pfff, wou iets dat weinig onderhoud had omdat het aan de kant van het straat is en dat ik verplicht ben van de gemeente het te verzorgen
beter gras gezaaid , is gewoon afrijden , of kiezels
in men tuin oke, maar op het stuk van de gemeente te gaan werken dat ik nooit zie lijkt me bah
dinsdag 19 juli 2011 - 22:21
Mandy

Mandy

Maak het een keer goed schoon en zet er dan gras op, wel een beetje saai.... dus toch de plantjes die er nu staan maar even opnieuw inplanten......

nu het lekker geregend heeft is de grond toch wel een stuk makkelijker te bewerken......
dinsdag 19 juli 2011 - 22:34
renate67

Renate67

Nu even paar maanden onkruid wieden of desnoods alleen maar bij grond afplukken, als vinca is dicht gegroeid komt en bijna geen onkruid meer tussendoor, maar heeft wel even tijd nodig om dicht te groeien.
En heb je nou vinca minor of vinca major??
Renate
zaterdag 23 juli 2011 - 10:46
Tr1p

Tr1p

Ik heb die met de paarse bloemetjes, maagdenpalm ook genoemd. Als in het gewoon zo laat gaat de vinca het onkruid zelf niet kapot doen ?
zaterdag 23 juli 2011 - 10:53
renate67

Renate67

Als het onkruid nu ruim boven de vinca staat gaat die het onkruid niet doen verdwijnen.