menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haag

R2JO2

R2JO2

een vraagje,

ons huisje is mooi afgewerkt en nu word het tijd voor de tuin.
achter aan de tuin wil ik graag een haag die de wind wat breekt en ook voor het zicht.
de haag mag 1 meter 80 worden, in de winter waait het wel omdat we uit zien naar het veld bij mij achter.

zijn er mensen die mij kunnen helpen met een paar voorstellen voor een haag.

dank bij voorbaat
zondag 5 juni 2011 - 11:24
renate67

Renate67

Hoe breed mag de haag worden (hoe groot is de tuin).
Hou je van strak of mag het was losser en gevarieerder.
Dus moet het een klassieke haagplant worden?
Of anders is een gemengde haag misschien een goed alternatief, of als je veel ruimte hebt misschien zelfs een bloesemhaag?
(zoek maar eens op google)
Renate
zondag 5 juni 2011 - 16:34
Boerke

Boerke

Dat is moeilijk te beslissen van hieruit. Hoeveel meters haag moet het worden. Ik heb een foto bijgezet met verschillende hagen.
rechts in onze tuin een taxushaag.Mag wel eens bijgesnoeid worden maar is een traaggroeieer. Twee keer per jaar snoeien en wij kunnen dat hier nog naar het containerpark doen tegen kankeronderzoek. Nu wordt ze gesnoeid op 1 m 20 maar die kan je gerust hoger laten komen.
Links in onze tuin een haag met hogere struiken.O.a. : hulst,ribes, rode en groene hazelnoot,sneeuwbalstruik,vlinderstruik,rhododendron,sierhazelaar,schijnhazelaar,... Verschillende soorten en dit houd in dat er regelmatig één in bloei staat.
Onze gebuur rechts heeft een haag van beuk en de gebuur daarachter heeft een haag van hoge bomen waaronder hij jaarbloemen zet en bodembedekkers. Maar dat lukt niet goed omdat de hogere bomen veel water tegen houden en nu zeker.

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 5 juni 2011 - 16:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon