menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Helpomheining betonnetten met snoeihout

Ga naar meest recente reactie

pthomass

Pthomass

Ik heb al een paar keren huizen gezien die hun omheining hebben opgetrokken met evenwijdig geplaatste betonnetten en daarin gehakseld hout, boomschors of zoiets. Ik zoek me rot op internet naar de benaming daarvan en wou er vandaag wat opzoekwerk over verrichten.

Iemand een idee wat de benaming daarvan is?
zondag 29 mei 2011 - 09:45
Mandy

Mandy

Je bedoelt toch niet de steenkorven?

zondag 29 mei 2011 - 10:11
Mandy

Mandy

Dat zijn korven en daar wordt heel vaak stenen ingedaan en die korven kunnen verschillende afmetingen hebben en je kunt ze met van alles vullen, meestal echter grote brokken steen.
zondag 29 mei 2011 - 10:12
pthomass

Pthomass

neen, geen steenkorven. Die ken ik en worden ook schanskorven genomend.

Ik bedoel effectief bouwnetten van 2m bijvoorbeeld. Die worden rechtop geplaatst, 2-aan-2 tegenover elkaar en gevuld met snoeiafval of gehakselde schors of wortels van bomen/struiken.
zondag 29 mei 2011 - 10:58
annis

Annis

Ik denk dat het principe het zelfde is als bij steen-of schanskorven alleen zijn daarbij de mazen kleiner dan bij de betonmatten. Deze zullen de mensen misschien zelf hebben samengesteld en zo verwerkt als bij de andere korven.

Annis
zondag 29 mei 2011 - 11:09
pthomass

Pthomass

heb al iets gevonden dat erop begint te lijken. Maar zo zien jullie even wat ik bedoel:


http://www.vandersteegen.be/omheining-van-boomschors.htm
zondag 29 mei 2011 - 12:09
dendrodan

Dendrodan

bekaert hef ook zoiets in zijn assortiment, maar vindt het toch daar aan de dure kant.
Maar zoals je zegt gewoon betonvlechtwerk en de gaten van 10x10 eventueel verklijnen naar 5x5 of gewoon draad opspannen kippengaas of andere fijne mazen.
zondag 29 mei 2011 - 13:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon