menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paddestoelen in het gras

labke

Labke

Hier ben ik nog eens met een altijd terug komend probleem.
Op een bepaalde plaats hebben we altijd terug kerende bruine paddestoelen in het gras. We hebben daar wel ooit een zak potgrond gegooid om wat aan te vullen.Allen daar komen massaal paddestoelen uit, die altijd maar terug komen.Die kiemen zitten waarschijnlijk in de grond.
Is er een middel om dit te bestrijden?
woensdag 13 december 2006 - 16:37
hugo

Hugo

Dat duidt erop dat de ondergrond van je tuin "gezond" is; rijk aan sporenelementen en voedingstoffen,
't is misschien geen gezicht... maar eenmaal het seizoen voorbij mag je je gelukkig prijzen dat je geen chemisch spul moet toevoegen om je gazon biologisch gezond te maken...
Ik zou me pas zorgen beginnen te maken moesten er geen schimmels(paddestoelen zijn de vruchtlichamen) meer in mijn tuin groeien...
En als je ze niet graag ziet dan eens gewoon met de bladerenrijf overgaan en dan zijn ze ook zo weg. Ik heb er al vast geen enkel probleem mee dat ze in mijne hof te zien zijn.

groetjes


woensdag 13 december 2006 - 17:59
graszoden

Graszoden

Ik sluit mij aan bij Hugo, Paddestoelen en wormen duiden op een vruchtbare grond. Om uw gras beter uit te laten komen adviseer ik een bodemonderzoek en aan de hand hiervan een bemesting. Ook is het aan te raden de bodem luchtig te houden, gaatjes prikken met riek, of verticuteren in het voorjaar.
donderdag 21 december 2006 - 09:48
brompie

Brompie

Ik heb een grasveldje van 4x5 meter in mijn tuin en afgelopen herfst had ik ook bruine paddestoelen
ik ben blij om te lezen dat je dan goede grond hebt.
Voor de rest zit ik er niet zo mee , met maaien gaan ze vanzelf weg

Grt brompie
donderdag 21 december 2006 - 20:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon