menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beregening draadloze sturing

Ga naar meest recente reactie

aikibart

Aikibart

Hallo allemaal

Ik heb momenteel een beregening met een computertje van Rainbird. Dit computertje staat echter op een nogal vervelende plaats, en ik vroeg mij af of er een manier bestaat om de schakeling draadloos te maken, zodat ik het computertje gewoon op het terras kan hangen terwijl de schakeling naar de kleppen bij de pomp zelf gebeurt.

Heeft hier iemand ervaring mee of tips hoe dit zou kunnen werken?

Alvast bedankt!
Bart
dinsdag 19 april 2011 - 22:32
Mandy

Mandy

Ik heb ook een beregening met een Rainbird computer maar hoe dat opgelost zou kunnen worden weet ik niet.....
zit de computer dan zo ver weg van de pomp????
dinsdag 19 april 2011 - 23:17
aikibart

Aikibart

Nee de computer staat vlak naast de pomp, maar dat tweetal staat in het kippenhok, en iedere keer als ik de beregening wil starten, moet ik dus door het kippenhok (vraag niet waarom; het stond daar zo toen we het huis kochten )
dinsdag 19 april 2011 - 23:27
Mandy

Mandy

Logische plaats

Maar het moet wel kunnen... draadloos, denk ik, hoe weet ik niet.....

Maar dat zullen ze waarschijnlijk wel bij de betreffende firma weten.......??

Bij mij staat de computer in een tuinhuis, direct naast de pomp..... dus makkelijk....

Volgens mij heeft iedereen hier in de buurt dezelfde computerinstallatie voor zijn beregening.......
dinsdag 19 april 2011 - 23:40
aikibart

Aikibart

Ik geloof dat Rainbird wel computers heeft die draadloos werken, maar ik zoek eerder een doe-het-zelf oplossing. Misschien kan ik mijn vraag beter op een electronica forum stellen
dinsdag 19 april 2011 - 23:41
Mandy

Mandy

Waarschijnlijk wel.......hier vind je alleen maar groene vingers, niet veel elektronica-experts, ben ik bang........
dinsdag 19 april 2011 - 23:43
koen

Koen

Hoe moet je dan de beregening starten? Gewoon op een knop drukken?


Groeten
woensdag 20 april 2011 - 05:16
Mandy

Mandy

Bij die van mij ( ik neem aan dat de meeste R. in principe hetzelfde werken) stel je in maueel of automatisch in en vervolgens de tijd dat je wilt sproeien en de groepen sproeiers die je aan wilt en dan op de knop......inderdaad......
woensdag 20 april 2011 - 08:22
aikibart

Aikibart

Inderdaad, bij mij ook. Ik heb 3 circuits (dus 3 schakelingen voor de kleppen) en stel per circuit in hoeveel minuten er gesproeid moet worden.

Afhankelijk van de situatie wil ik soms het circuit met de vernevelaars afzetten omdat dit bij veel wind het terras opwaait, en aangezien ik veel roest in het water heb, kan dit leiden tot verkleuring van de natuursteen.
woensdag 20 april 2011 - 08:54
Mandy

Mandy

Wat is de reden van roest in het water???
zaterdag 23 april 2011 - 00:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon