menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waterornament

Ga naar meest recente reactie

Jipka

Jipka

Graag wou ik hier even informeren omtrent waterornamenten....
Zijn er mensen met leuke ideeën? Of hebben julie adressen van winkels met veel keuze aan "democratische" prijzen? Klopt het dat deze ornamenten goedkoper zijn in Nederland?
Eigen ervaringen en foto's zijn natuurlijk ook meegenomen. Zo leren we van elkaar he

Alvast bedankt
zondag 17 april 2011 - 18:20
Kater

Kater

Ik ben eveneens op zoek - het mag inderdaad best in Nederland zijn, want ik heb eveneens het gevoel dat alles wat met tuin te maken heeft er goedkoper is.
Tot nu toe houdt de prijs in België mij ook wat tegen.
Een arduinen bol als borrelsteen van ± 90 cm doorsnede kost hier al snel 700-800 Euro.
zondag 17 april 2011 - 18:29
sunjet

Sunjet

heeft u al eens gekeken
bij http://www.kapaza.be of http://www.hebbes.be
veel surf plezier
groeten sunjet
zondag 17 april 2011 - 21:27
Kater

Kater

Thx sunjet.
Talloze keren, maar ik krijg er de indruk dat inzake ornamenten, enkel rommel ofwel de traditionele Belgische verkopers hun materiaal aanprijzen.
Ook op tweedehands.be, en dergelijke.

Ik ben echter op zoek naar iets "groot", niet in beton, geen rare dingen zoals dolfijnen, boeddhas, enz.


Een tiental jaar terug kon ik aan een beeldje (80 cm) van een oude grafzerk geraken. Misschien wat luguber, maar ik vind het nog steeds een mooi stukje uit graniet en gepolierde witte steen.
'k Ben nu echter niet de persoon om kerhoven af te dweilen.
zondag 17 april 2011 - 21:52
Jipka

Jipka

Dank u om de eerste mogelijkheid aan te reiken sunjet maar ik moet kater een beetje gelijk geven
Héél veel handelaars die hun waar -onterecht- te koop aanbieden op de tweedehandse sites...

Nog andere ideeën, foto's,...? Iemand?
zondag 17 april 2011 - 22:55
Jipka

Jipka

Ik ben er dus uit qua waterornament...
Maar nu heb ik een volgende "probleem"...
Hoe zouden jullie dit waterornament "aankleden"? Ik bedoel: je kan de waterbak eronder in de grond steken of boven de grond laten maar aangezien het ornament maar 50cm hoog is, zou ik opteren voor boven de grond.
Je ziet het probleem: hoe krijg ik op een leuke manier die bak mooi weg?
Zijn er mensen met leuke ideeën? Hoe meer hoe liever dan kan ik een keuze maken
Dit is de plaats waar het zou moeten komen:

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 26 april 2011 - 17:36
sdw

Sdw

Het is inderdaad zo dat de waterornamenten goedkoper zijn in Nederland. De prijs hield me ook tegen om een waterornament te kopen in Belgie. Na heel wat zoeken ben ik onlangs op een website terechtgekomen (garden industries) waar waterornamenten aan democratische prijzen worden aangeboden.

Dit zou blijkbaar een Belgische firma zijn die snelle levertijden garandeert. Zijn er mensen die al ervaring hebben met die Garden Industries webshop?

mvg
zondag 5 juni 2011 - 15:58
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik heb vorige week in een groot tuincentrum in Lokeren een waterornament in polyester gekocht met heel veel korting. Er staan er momenteel nog verschillende met mooie kortingen. We waren ook al enige tijd op zoek naar iets leuks en betaalbaar.

Groetjes, Karen
donderdag 9 juni 2011 - 13:56
Jipka

Jipka

Dit is het uiteindelijk geworden.
Heb het toch nog op een andere plaats gezet.
Heb nu nog 1 "probleem".
Mijn water is na 1 dag al meer dan een halve bak gezakt en dat is momenteel niet door het té warme weer of zo. Ik denk dat het komt door de wind of zo die de brede straal wegwaait
Ofwel door de stenen die ik er opleg en het water die dan wegspat.
Hebben jullie dit ook?

Ik wou er de stenen op de 2de foto opleggen omdat ik die nog staan heb maar die zijn eigenlijk zoals je ziet te klein daarom het vliegengaas op mijn rooster.
Ik zoek eigenlijk een betere manier want anders moet ik telkens het vliegengaas + al die stenen er weer afhalen om het water of de bak te kuisen. Om de hoeveel tijd wordt dat eigenlijk ongeveer gekuisd trouwens?
Of zijn er betere alternatieven om op de bak te leggen?
Foto's zijn ook altijd welkom

FOTO 1:

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 9 juni 2011 - 15:41
Jipka

Jipka

FOTO 2:

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 9 juni 2011 - 15:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon