menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe begin ik een romantische botanische tuin met 2 linkertuinhanden......

Ga naar meest recente reactie

sypy

Sypy

Help help help,

Ik heb al van alles geprobeerd in mijn tuintje maar schijnbaar heb ik toch geen groene vingers want ik ben nog steeds niet tevreden over de tuin.
Op zich hebben we genoeg sfeer in de tuin om er een botanische tuin van te maken, hortensia's, stokrozen, oude potten, gietijzeren meubeltjes zinken emmers etc etc. maar met de plantjes wil het niet lukken....
Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen met tips voor makkelijke planten die toch de sfeer van de romantisch tuin geven maar zelfs voor iemand met 2 linkertuinhanden makkelijk zijn....
Het liefst ook niet te dure planten en planten die tegen een stootje kunnen want er rennen ook kinderen en dieren door de tuin....
O ja en wat ik het beste achterin/lees hoger kan plaatsen en wat er tussen en er voor zodat he leuke hoogteverschillen enzo krijgt.
Nou ik hoop dat het allemaal duidelijk is en hou me ook aanbevolen voor zaandjes/stekjes etc.
O ja ik hou zelf van de kleuren blauw/paars, heel lichtgeel, wit, roze en geur in de tuin.

hoop dat iemand deze tuinleek kan helpen....


zondag 17 april 2011 - 13:39
Lino

Lino

erica
lavendel
deutzia gracilis
spirea japonica "Little princess
zondag 17 april 2011 - 15:15
sypy

Sypy

Heeee,

Bedankt voor de tips, heb je toevallig ook nog tips voor makkelijke zomerbloeiers/zaden die passen in een 'romantische'tuin en die het eigenlijk altijd 'doen'
zondag 17 april 2011 - 20:57
renate67

Renate67

cosmea (roze en wit)
lathyrus (klimmer eenjarig)
ipomea =klimmende winde ( blauw of gemengd roze/wit)
vlijtige liesjes voor veel bloemen op schaduwplek
Renate
maandag 18 april 2011 - 01:20
timtamtom

Timtamtom

impatiens glandulifera!
dinsdag 19 april 2011 - 20:51
jdcoster

Jdcoster

De rechter-linkerhand inruilen ... .
Met volgende zaaibloemen is succes altijn verzekerd:
Papavers, duizendschoon, goudsbloemen,prikneus, judaspenning, stokrozen, theunisbloemen, eenjarige riddersporen, juffertje in 't groen, akeleien ... .
donderdag 21 april 2011 - 16:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon