menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kostelijk tuinieren

Ga naar meest recente reactie

Gespeel

Gespeel

Alles wordt duurder dat weten we al lang. Tuinieren ook. Daarom wou ik vragen waar vinden jullie jullie groenteplantjes, bloemen, planten, meststoffen, tuinmateriaal enz? Ik vind Aveve een erg leuke winkel, gezellig ingericht en je vindt er veel en ik wil geen antireclame maken. Deze middag ging ik binnen en ik zag er een heel kleine gele calanchoë in een heel klein potje en die koste € 3,75. Een geranium € 6,95. De goedkoopste zak kippengraan € 11,95 (twee jaar geleden betaalde ik nog € 7,50) Dat is toch enorm duur allemaal? Voor mij toch, ik kan het mij niet meer permitteren dat te kopen. Daarom wou ik vragen waar kopen jullie je gerief en waar vind je het (degelijk en) goedkoop?





.
donderdag 7 april 2011 - 16:21
Rita1960

Rita1960

en meedoen aan de zadencaroussel(s).. daar zitten ook vele leuke zaden in

groetjes,

Rita

donderdag 7 april 2011 - 18:20
Rita1960

Rita1960

zelf groenten verbouwen als je er plek voor hebt.. sla kan ook in de siertuin tussen de vaste planten net zoals andijvie, peultjes, rabarber, en niet te vergeten de kruiden.
en hoe zeer het ook doet.. - ik koop ook veel bij de Welk..p.. zaden bestellen bij
zaadleveranciers.. tot 50 % goedkoper..

donderdag 7 april 2011 - 19:00
Gespeel

Gespeel

Bedankt voor jullie reacties! De Welkoop ken ik niet, dat is blijkbaar enkel in Nederland? Ik probeer ook veel zelf te kweken maar dat lukt niet altijd en in de winter ben je daar sowieso minder mee bezig en in de lente moet je dan wel nieuwe dingen kopen in die dure winkels. En graan en mais kweken voor mijn kippen dat zal ik nog niet doen. Alle tips blijven welkom als je goedkoper weet dan Av...ve want het wordt echt te duur.
donderdag 7 april 2011 - 19:18
Gehenna

Gehenna

Welkoop is de Nederlandse Boerenbond.

Tja, duur hé. Veel schooien en hergebruiken en vergelijken
donderdag 7 april 2011 - 19:47
Rita1960

Rita1960

welkoop is boerenbond... en is ongeveer gelijk aan de Aveve..

graan en mais zou je ook kunnen kopen bij de boeren zelf. afhankelijk van de hoeveelheden die je in 1 x kunt/wilt afnemen..
maar bij de Av.. Boerenb... en Welk... weet je wel dat je goed spul koopt en da's nog maar afwachten als je het in bulk koopt bij een boer...


of te wel.. soms is goedkoop echt duurkoop.

donderdag 7 april 2011 - 20:05
cetinel

Cetinel

welk kippenvoer koop je?
want ik haal mijn kippenvoer ook bij de aveve,en een zak van 25 kilo betaal ik rond de 8 euro..


ah,ik, zie nu bij je eerste post dat de goedkoopste zak graan bijna 12 euro kost? das inderdaad veel,ik koop ook gewoon gemengd graan zonder legkorrel en betaal net geen negen euro,das toch een redelijk verschil hoor,ik dacht dat de aveve's allemaal dezelfde prijzen hanteerden?
donderdag 7 april 2011 - 21:28
peter2

Peter2

Aveve is hier in de streek ook idd duur ,2,45 € voor 1 vast plantje...
Er zijn vast wel tuin- en bloemenwinkels in uw buurt waar het een stuk scheelt.
Ik koop ze bv. in een klein tuincenter in de buurt : vaste planten alles aan 1,25€...en nog een betere kwaliteit.
donderdag 7 april 2011 - 23:59
Polplastron

Polplastron

Zelf koop ik altijd van een bepaalde soort planten maar een paar plantjes. Als die het dan goed doen in de tuin kan ik ze nadien wel delen en vermeerderen.

Gaten in de border zaai ik op met eenjarigen.

En de hele aanleg van de tuin gaat in fases, da's niet alleen goedkoper, maar zo blijf je ook langere tijd creatief bezig.

Groeten,

Pol
vrijdag 8 april 2011 - 15:06
cetinel

Cetinel

kom net van de aveve: besloten om de blauwe bes die het niet goed deed in de tuin(grote put gegraven,daarin turf gedaan en hierin de blauwe bes geplant,maar gaat niet goed)in een grote pot te zetten,dus juiste grond gaan halen,en toen zag ik een zak wortels(20 kilo)voor drie euro,aangezien die meute konijnen me hier arm eten,heb ik maar een zak meegenomen...kunnen ze weer een tijdje voort,en voor drie euro kunde nie sukkelen he.
vrijdag 8 april 2011 - 16:09
Gespeel

Gespeel

Neen voor drie euro kunde inderdaad niet sukkelen maar wortelen vind je nu erg goedkoop, zeker die grote zakken wortelen voor paarden of konijnen. Heb zelfs al van die zakken voor 2 euro zien staan. Hoe ze daar winst op maken dat weet ik niet. En die zijn nog gezond voor uw konijnen ook. Maar koop eens droogvoer voor uw konijnen en niet alleen van die bruine korrels maar een gemengd voer, 16 euro voor een zak, dat is toch veel? Soms kost dierenvoer meer dan "mensenvoer"
vrijdag 8 april 2011 - 20:17
cetinel

Cetinel

ik heb van de konijnenopvang de raad gekregen die gemengde voeders voor konijnen niet te kopen blijkbaar zijn die minder goed dan die geperste staafjes,en die zijn dan weer wat goedkoper.
ik koop zo een zak van 10 kilo voor 6 euro dacht ik(maar heel zeker ben ik nie van de prijs)
vrijdag 8 april 2011 - 20:56
Gespeel

Gespeel

Mijn konijnen laten die geperste staafjes liggen en eten de rest op. Als ik enkel die staafjes koop heb ik geen konijnen meer over
vrijdag 8 april 2011 - 20:59
Rita1960

Rita1960

ach.. honger maakt dat rauwe bonen zoet smaken (honger maakt rauwe bonen zoet= spreekwoord) en als ze wat niet willen eten. jammer dan.. even niets meer..

en die konijnen .. te verwend?



oh ja, die 20 kg wortelen kopen wij hier ook voor zo'n 3 euro. vanaf begin november. nu niet meer wortelen zijn kaduk..


vrijdag 8 april 2011 - 21:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon