menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veel klaver in gazon

clarissk

Clarissk

In m'n grasveld staan hier en daar plekken met klaver in.
Doordat ik niet zo'n voorstander ben van onkruidbestrijdens in m'n gazon ben ik op zoek naar andere manieren om deze te bestrijden. Ik heb ergens gelezen dat veel klaver in gazons wijzen op een stikstoftekort. Nu weet ik dat dit tekort kan opgelost worden met een gift van bloedmeel (?).
Nu is m'n vraag hoe ik dit het best aanpak ; ik had gedacht om dit onder de gazonmeststof (DCM) te mengen en dit zo met behulp van een strooiwagen over het veld te verdelen. Is dit een goeie manier van werken of zijn er betere alernatieven ?
Dank voor de reacties,
donderdag 31 maart 2011 - 21:34
dendrodan

Dendrodan

Ik zou het zonder de gazonmest er op strooien.Maar zou eerst eens verticuleren en dan het er op strooien.
zondag 3 april 2011 - 12:44
renate67

Renate67

met de hand en aardappelschilmesje plakaat van buiten naar binnen aanpakken, zo deed mijn moeder dat ook al (en wij hadden toch een serieus groot gazon), geduldwerkje en kwestie van volhouden, maar in de zomer kan je er lekker bij op het gras gaan zitten, dus niks niet erg.
Renate
woensdag 6 april 2011 - 09:51
inderal

Inderal

Ik maak ons gazon ook zo goed als 'klavervrij' door elke keer ik een klaver zie het manueel te verwijderen. Een zeer intensief werkje maar 't loont wel de moeite.... Wel regelmatig 'op jacht' gaan naar klaver....
zondag 24 april 2011 - 10:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon