menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bemesting

Ga naar meest recente reactie

Tina

Tina

Hoi, ik ben Tina en heb me net geregistreerd als lid, ik ben ook gek op tuinieren en ook kippen Nu kom ik gelijk met een vraag, onze tuinaarde is errug arm, als ik bij de buren kijk, die de zelfde stekjes heeft als ik, zijn het bij mij maar hele zielige exemplaren we wonen in een zandgronderige omgeving, kunnen jullie me misschien een tip geven welke mestsoort ik kan gaan gebruiken?
donderdag 22 juni 2006 - 10:31
andre

Andre

Kan je in de buurt geen goede compost aankopen of goede verteerde stalmest? of anders gedroogde koekorrels gebruiken . En hartelijk welkom bij de bende

andre
donderdag 22 juni 2006 - 11:12
nientje

Nientje

hallo tina, welkom
nientje
donderdag 22 juni 2006 - 11:19
Tina

Tina

Bedankt voor de antwoorden hoor, ik ben gelijk in gestrekte draf koemest gaan halen ga het straks over de tuin strooien, en dan schieten de plantjes omhoog.
donderdag 22 juni 2006 - 12:48
Fons

Fons

Tina, ga eens de boer op en probeer een flinke wagen koemest te versieren,mag verse zijn,in het najaar kunt ge die dan onderwerken voor betere resultaten volgend jaar.

Groetjes Fons.
donderdag 22 juni 2006 - 20:58
Tina

Tina

Nou dat moet geen probleem zijn in deze buurt, ik zal eens om me heen vragen, of ik een kar vol mag hebben in het najaar Voor nu heb ik de koemest op de tuin gestrooid en het aangeharkt en nat gespoten, en nu maar afwachten he?
donderdag 22 juni 2006 - 21:27
Adrienne

Adrienne

Hallo Tina,

[afbeelding verwijderd niet-https] op het forum.

groetjes adrienne
donderdag 22 juni 2006 - 23:08
lisa

Lisa

hallo tina, welkom op het forum en veel tuinplezier
lisa
vrijdag 23 juni 2006 - 08:40
nientje

Nientje

tina, je hebt wel een grappige avator hoor
nientje
vrijdag 23 juni 2006 - 09:58
Tina

Tekst aangepast

Tina

Ja leuk he? Dat heb ik ook vaak op het kippenforum staan, maar daar bewegen de kuikentjes ook nog, nouja je kunt niet alles hebben he? Ik ga zo even naar het tuincentrum voor wat planten, we krijgen een nieuw terras, en heb nu wat planten te kort, maar het is geen straf hoor
vrijdag 23 juni 2006 - 10:36
Liselore

Liselore

LISA

[afbeelding verwijderd niet-https]

en veel lees-en leervreugde op dit forum !

Liselore
vrijdag 23 juni 2006 - 22:03
Tina

Tina

Goede morgen allemaal, heb gisteren twee pioenen gekocht en een ridderspoor,lupines, ooievaarsbekjes,campanula,s enz.Toen ik gisteravond de kippen even uit de ren liet, waren ze erg blij met de nieuwe aankopen en begonnen gelijk te eten, dus dat wordt weer afbakenen. Als het goed is komen ze vandaag om het terras af te maken, hoera, nu zitten we de hele tijd in het zand, doeiii groetjes Tina
zaterdag 24 juni 2006 - 09:21
ines

Tekst aangepast

Ines

Tina ook welkom van mij!
[afbeelding verwijderd niet-https]
Er schiet mij iets te binnen U hebt toch kippen,gebruik dan Uw kippenmest maar bij de planten straks
moet U beginnen snoeien omdat ze zo vlug gaan groeien,grtjs,ines
woensdag 28 juni 2006 - 00:34
Tina

Tina

Hoi Ines, kippenmest is niet zo goed voor de planten, het is veel te scherp, hebben ze me vertelt, ik heb het vorig jaar geprobeert maar de plantjes verbranden er heel snel van.En nu heb ik mestkorrels erop gedaan en bemeste tuinaarde, dus dat moet goed gaan, ik kan volgende zomer als Tarzan(of in dit geval Jean) door de tuin slingeren groetjes Tina
woensdag 28 juni 2006 - 08:22
nientje

Nientje

daar wordt er toch een foto van genomen hé
nientje
woensdag 28 juni 2006 - 10:29
Tina

Tina

Tuurlijk, ik moet alleen nog zo,n pakje op de kop zien te tikken
woensdag 28 juni 2006 - 10:35
ines

Ines

Tina,jawadde

Met mijn kippenmest trek ik mijn plan hoor, ik laat die maar een korte tijd liggen bij de planten en verhuis die dan naar andere zo hebt U nooit brandvlekken en als het moet zeer vlug gaan dan leg
ik de mest, kieper een emmer water en verhuis gelijk naar een andere en zo verder.
Als het er is moet U het gebruiken hé..
vrijdag 7 juli 2006 - 01:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon