menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon heraanleggen

Ga naar meest recente reactie

DaMob

DaMob

Dag iedereen

Ik ga bepaalde stukken van de gazon heraanleggen omdat een mol grote stukken heeft vernield.
Ik geloof dat men in april best kan zaaien? Maar om te heraanleggen moet de bestaande gazon kapot gespoten worden, niet?

Waneer kan ik best beginnen met het kapot spuiten?

Alvast bedankt!
zondag 6 maart 2011 - 15:15
jdcoster

Jdcoster

"Grote stukken vernield" Bent u zeker dat het geen bulldozer was in plaats van een mol?
Ik zou die bulten gelijk harken, de putten opvullen en daar wat graszaad over strooien.
We zijn met zijn allen onszelf aan het doodspuiten, of op zijn minst toch ons nageslacht en niemand beseft het goed.
Vriendelijke groeten
zondag 6 maart 2011 - 16:08
DaMob

DaMob

Daar begin ik niet aan, ik overdrijf niet als ik zeg dat er 150 molshopen zijn en overal waar ik loop voel ik de grond letterlijk onder mijn voeten wegzakken omwille van de molspijpen. Het werd sowieso al dringend tijd om het eens deftig onder handen te nemen.

Ik begrijp je wel hoor, maar het is echt nodig
zondag 6 maart 2011 - 16:42
Rita1960

Rita1960

frezen of spitten, kalken, egaliseren en aanrijden en opnieuw zaaien..



zondag 6 maart 2011 - 17:33
DaMob

DaMob

Bedankt, maar kan ik de gazon nu al best beginnen kapot spuiten?

Tussen het frezen en het zaaien, moet ik dan enkele dagen wachten, of mag het in dezelfde dag gebeuren?
zondag 6 maart 2011 - 17:39
Juelz

Juelz

Ik zou helemaal niets kapot spuiten, daar veniel je niet alleen je gazon mee maar ook de grond en dit kan weer invloed hebben op het nieuw gezaaide gazon.
gewoon alles vrezen een week of 2 wachten weer vrezen zodat al het gras goed is gemengd met de grond.
dan alles netjes uitharken eventueel mollengaas eronder gooien eerst(dan zul je wel een centimeter of 5-10 onder de grasmat moeten zitten) alles netjes aanrollen, en dit herhalen totdat alles echt netjes glad is.
en dat als je voorzichtig over de grond loopt je hier niet meer in weg zakt, daarna netjes inzaaien en goed voorzien van water, de 1e 6 weken mag je er niet opstaan lopen of wat dan ook.
alleen maar water geven.
daarna het gras laten groeien tot 10cm hoog en vervolgens de 1e keer maaien daarna weer laten groeien tot 6 centimeter en vervolgens het gazon korthouden op 3/4 centimeter.
zondag 6 maart 2011 - 18:08
DaMob

DaMob

Sommige stukken ga ik toch kapotspuiten, het is meer onkruid dan gras. Andere stukken zal ik zo doen.

Iemand een idee waar ik het goedkoopste gazonzaad voor 500m2 kan vinden? Uitgeteld kwam ik bij Aveve op een goede 300 euro, normaal of te veel?

Bedankt!
dinsdag 15 maart 2011 - 12:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon