menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Omheining en haag

Ga naar meest recente reactie

dumela

Dumela

Dag,

Ik wil een omheining zetten, liefst iets met weinig of geen onderhoud.
Het is tevens belangrijk dat het zeer stevig is en er geen doorkijk mogelijk is. En de kostprijs mag liefst niet te hoog oplopen. Nogal veel eisen hé
Zoals bijvoorbeeld een betonnen omheining 'houtlook'.
Hebben jullie tips/ervaringen? Deze zijn altijd welkom.

Voor die omheining zou ik graag een haag willen aanplanten, of toch alleszins wat groen om het zicht een beetje te 'breken'. Ik woon in een streek met zware leemgrond. Hebben jullie ideeën? Ook liefst een haag/groen met gering onderhoud.

Danku voor jullie hulp!
woensdag 23 februari 2011 - 16:01
Plantadvies

Plantadvies

Klik eens op de onderstaande link om hillhout on-line in hun catalogus te kunnen kijken, op zoek naar een omheining.
http://www.hillhout.com/nl/online-bladeren

Voordat wse gaan roepen welke haag dien je nog even te vermelden wat de standplaats is. Zon halfschaduw enz.

Plantadvies
http://www.plantadvies.com
woensdag 23 februari 2011 - 17:38
dumela

Dumela

De standplaats van de haag is halfschaduw
woensdag 23 februari 2011 - 17:43
Stefan70

Stefan70

Dag Dumela,

Dan zou ik opteren voor haagbeuk (carpinus betulus ) , omdat deze goed tegen schaduw kan of taxus (taxus baccata )om dezelfde reden .Taxus is groenblijvend in de winter ,maar houdt meer van zandgrond (waarop hij het dus beter doet ) en hij is ook duurder.

Groetjes,
Stefan
woensdag 23 februari 2011 - 20:32
devilrowler

Devilrowler

als je echt geen onderhoud wil,kan je gaan voor een betafence afsluiting met een kunsthaag ertegen.
Blijft altijd groen en is geen ondehoud aan
dinsdag 15 maart 2011 - 10:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 3? (beveiligingscontrole) *