menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

RIET OF BAMBOE

Ga naar meest recente reactie

sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Beste forum leden ik ga u een paar foto,s laten zien ,
van een bamboe of riet dat op een speciale plaats komt kyken, is by myn zus, de afstand van de moeder plant en de doorbraak is +-9meter moet onder een gesloten veranda door dan onder de fudering om dan uiteindelyk langs de spau muur naar het plafond in de living te komen , maar moet dan eerst noch de afkasting van het raam passerren dit is al de tweede maal op twee jaar tyd, wat moet er gebeuren en hoe krygt ge dat ding weg , huis kan niet afgebroken worden is daar een middel voor die plant dood te doen ge moet maar eens te goei naar de foto,s kyken is niet te geloven WIE KAN ER HELPEN MVG SYLVAIN


[afbeelding verwijderd niet-https]




[afbeelding verwijderd niet-https]

vrijdag 24 november 2006 - 20:58
an

An

daar ben je klaar mee,sylvain,wat erg .
weet je ook waar de moederplant zit ,als je die weet moet je hem er volgens mij uit halen (steken met een schop)en dan elke keer de uit lopers er uit halen zodat er geen nieuwe plant kan komen.
zo hebben wij het in ieder geval in de tuin gedaan totdat er geen uitloper meer te zien was en heb er nu geen last meer van en dat was bamboe ook zo hard nekkig. maar dit is niet normaal meer dat het je huis binnen komt groeien .
veel succes er mee .
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
gr an
vrijdag 24 november 2006 - 23:06
Tine

Tine

Sylvain, normaal ben ik tegen gebruik van roundup maar in dit geval zou ik het toch gebruiken omdat je dan ook onder het huis de wortelstok kan doden.

Succes en wens je zus maar sterkte bij het berwijderen van de bamboe.

Tine.
vrijdag 24 november 2006 - 23:25
an

An

tine , wat betekend roudup, ik ken dat niet, wij hebben er alles uit gestoken met een schop en dat elke keer de nieuwe scheuten.
gr an
vrijdag 24 november 2006 - 23:29
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Beste An en Tine er is een groot probleem daar en dat is dat die bamboe van hun geburen is ,heeft er verleden jaar een stuk van af gedaan maar hy is weer op pad de gebuur had het zelfde aan de hand maar aan de voorkant en die zyn uitlopers die kwamen boven in de nok van het dak uit dat is zo van aan de moeder plant tot in de nok zo+-7a8 meter maar die heeft hy onder tussen uitgedaan maar die bamboe,s van achter staan weer 3meter hoog ; dat wordt een ramp daarmooie living alles fyn en net en dan die bamboe die daar binnen komt kyken ge moet het zien anders is het niet te geloven; maar wat ge kunt moeilyk uwe gebuur zyn planten gaan kapot spuiten , of zou dat toch mogen, ik heb gezegt opdeze moment een proces verbaal laten opmaken en dan zien maar ge kunt die niet laten groeien, want die gaat de living rond maar nu naar het schynt staan er in de keuken die ligt iets dichterook al twee scheuten van die bamboe die zitten noch achter de plint ik heb die noch niet kunnen trekken en het zyn er die al grote bladeren geven we weten het niet meer wat te doen mischien een inspuiting in de kop ik weet het niet mvg Sylvain :0001

:
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 25 november 2006 - 00:10
ines

Ines

Beste Sylvain:
Eerste werk is naar de buren gaan en vriendelijk vragen of ze akkoord gaan met de totale
vernietiging.

zo wel, met RONDUP zoals Tine schrijft vlug alles insmeren.
zo niet, de schade bepalen en een PV laten opmaken.

Het beste is tamelijk vlug handelen want dit gaat toch té ver.
Laat desnoods de buren een kijkje komen nemen dat ze duidelijk zien waartoe bamboo in staat is.
Hopelijk komt U tot een overeenkomst,groetjes,ines.
zaterdag 25 november 2006 - 00:22
sylvain

Sylvain

Beste Ines er is al echt over gepraat de man die zou mischien noch iets willen doen er aan maar de madam van de meneer zy wil niet zelfs noch niet komen kyken; en daar moet ge dan uw heel leven naast wonen want dat is half open bebouwing maar zo iets daar moet toch een oplossing voor te vinden zyn he Ines er zyn toch mooier planten dan een bamboe voor op de scheiding te zetten zoals grassen maar dan zegt mevrouw de gebuur dat haar twee groote honden dat uittrekken en dan staat ge weer by nulin elk geval bedankt Ines ik zit er ook mee is myn jongste zusje en geweet dan dan is het hartje dat spreekt Ines dag mvg
zaterdag 25 november 2006 - 00:35
ines

Ines

Ja alles goed en wel als madame het niet wil, wil dat niet zeggen dat U een ander moet lastig
vallen zoals madame doet ....
Uw verzekering aanspreken zou ook een oplossing zijn, heeft Uw zus een familiale verzekering?
Dan kan ze die zeker verwittigen....niet wachten.
Uw eigen verzekering zoekt de oplossing dan verder.
Groetjes,ines.
zaterdag 25 november 2006 - 00:41
sylvain

Sylvain

Dat moeten we zekers overwegen dat moet ge beuren is de eerste maal ook komen foto,s daar van nemen maar dat zyn dan weer als ge daarna niets er niets meer van hoort ook niet de oplossing , maar ik heb het nu ook weer gezgt verzekering laten komen vast stellen en foto,s nemen en dan ook laten bevestigen door een pv te laten op maken door de politie anders geraak ge daar toch nooit uit Ines bedankt voor uw goede reactie ik hoop dat ik er zo spoedig mogenlyk er resultaten kan van neer schryven mvg Sylvain
zaterdag 25 november 2006 - 00:49
lisa

Lisa

wat erg ik vind planten wel mooi ,wel dank ik er voor als dit bij mij gebeuren zal
ik versta niet dat men met de buren niet over praten kan ,laat je niet kisten en onderneem
stapen om van die bamboe af te komen ,het zal je maar gebeuren
de idee van ines vind ik goed

lisa
zaterdag 25 november 2006 - 09:55
Tine

Tine

Als de buren weigeren stappen te ondernemen, zou ik er toch echt een zaak van maken en anders, gewoon vernietigen met roundup. Laten zij dan maar bewijzen dat de sterfte van de bamboe door je zus komt. Dit is toch niet normaal meer.

Tine.
zaterdag 25 november 2006 - 12:16
Adrienne

Adrienne

Hallo Sylvain,

Dat zijn serieuse problemen, laat dat niet zo maar gebeuren !!!!!!!!!!!
Spreek de verzekering aan en laat een pv opmaken bij de lokale of federale politie.
Wie niet horen wil moet dan maar voelen.
Laat een prijsofferte maken voor de herstellingen die dringend nodig zijn.
Trek foto's bij de vleet als bewijs.
En lukt het langs geen kanten laat dan de lokale tv zender komen zien,
en een reportage maken.
Dan is meteen iedereen er nog eens aan herinnerd
hoe belangrijk het is om bamboe op te sluiten.
Veeeeeel Succes !!!!
Hou ons op de hoogte hé
zaterdag 25 november 2006 - 15:23
Adrienne

Adrienne

Sylvain,

Ben nog iets vergeten, ga ook eens naar het gemeente of stadhuis.
Neem je foto's mee en laat ze zien.
Je moet bij de dienst milieu zijn.
Iemand moet ze toch kunnen verplichten een begrenzer te steken hé.
Goh, ik zou verdorie de benen onder mijn lopen.
Ik hou van bloemen en planten, maar mijn eigen keuze en niet die van een ander voilà.
proberen hé.
zaterdag 25 november 2006 - 15:31
sylvain

Sylvain

beste met al uw antwoorden zyn wy heel bly we gaan noch eens proberen rond de tafel te gaan zitten,lukt het niet dan gaan we de weg volgen die julie ons voorstellen en zeker Adienne ik ga toceens op tv limburg informeren en anders groene vingerseens kyken of ze daar een antwoord op hebben in ieder geval allemaal al bedankt groetjes
zaterdag 25 november 2006 - 15:55
marleen

Marleen

zekers ook naar de verzekering gaan!
die spreken dan de buren èn hun verzekering aan.
Er zal iemand komen kijken,

doodspuiten met roundup oké,
maar wie weet welke onzichtbaren schade heeft die bamboe buiten het zichtbare oog niet aangericht !
(kabels, buizen, leidingen.........weet niet ben geen kenner van zoiets, maar toch wie weet! )

succes
marleen
zaterdag 25 november 2006 - 16:33
martine

Martine

ook ik wens je veel succes en een snelle en degelijke oplossing voor dit wel heel moeilijke probleem.
zelf hebben we ook bamboe staan, die was eerst niet begrenst, maar nu wel. dat is een oplossing, maar moet degelijk gebeuren, de begrenzer gaat tot 60 cm in de grond.
' t allerbeste , Martine
zaterdag 25 november 2006 - 18:21
an

An

adrienne je hebt helemaal gelijk er mee.
ga vooral naar de gemeente ,met fotos of laat ze langs komen ,
en voor een reortage laat ze maar filmen.
succes an

we denken,en voelen allemaal mee
zaterdag 25 november 2006 - 18:50
Adrienne

Adrienne

Succes Sylvain,

Maar leg er toch bij die mensen de nadruk op van zeker een begrenzer te steken.
Ik heb hier nogal eens geschreven dat mijn bamboe in de helft van de wei uitkwam.
En ge weet da's ver hé.
Bij ons zit hem nu in een bak van 1m diep, wat doet hem nu zijn wortels er
over laten kruipen.
Dus als ze hem gewoon een stuk gaan uitgraven,
zit ge volgend jaar terug met de gebakke peren.
Begrenzen of volledig verwijderen is de enige optie.
zaterdag 25 november 2006 - 19:27
sylvain

Sylvain

Ja Adrienne ik weet hoe ver die by u is moeten gaan dat is een heel stuk en ik zeg ook zoals de vorige keer , de afkasting er volledig af en dan af snyden en kapot trekken zo veel ge kunt maar geziet op de derde fotodat hem daar al aan het splitten is we moeten hem mogen kapot maken want anders is het geen oplossing, na 6maanden komen er meer kyken zoals onder de keuken kasten ze duwen de plinten er van weg we gaan maar zien wat er gaat gebeuren en nu maar hopen dat ze noch niet ergens anders uitkomen mvg sylvain
zaterdag 25 november 2006 - 21:18
Leentje

Leentje

Sylvain,

Dit is bijna zoals in "The Triffits"

Begrenzer is ook niet altijd de oplossing. Wij hebben een berenzer zoals Adrienne één meter diep gestoken; duur spul washet ook, speciaal voor bamboe daar konden ze absoluut niet door.
Niet waar hoor, na een aantal jaren in de natte grond gezeten te hebben, zijn de wortels op drie plaatsen doorgebroken. Nu hebben wij een soort gracht van één meter diep rondom gegraven. Zo kunnen wij de wortels zien en knippen wij deze af.
ps. Was naar het Tuincentrum gegaan om te melden dat hun absoluut ondoordringbare dikke soort plastic begrenzer toch ook niet werkte. Zij zouden het melden aan de fabrikant, doch het wordt nog steeds vrolijk verder verkocht!

Als je foto's trekt, trek er dan met een Kodac die ook de DATUM geeft waarop de foto's getrokken zijn.

Groetjes,
Leen
zondag 26 november 2006 - 11:29
sylvain

Sylvain

Dag Leentje ik denk ook zo als die begrenzer dat het weinig resultaten heeft nu ben ik daar straks noch daar geweest en die man zei ik heb er zout op gekapt verleden maal ik zei voor te lachen dat is geen gekookt eitje he man nu eerst naar de gemeente en dan de politie en als het dan niet helpt de TV er moet toch iets gebeuren het is erg en dan is dit noch maar het geen we zien waar zit die noch overal gereed om door te komen en nu komen ze tot de conclusie dat ze ook twee natte muren hebben daar kunnen die mannen ook voor iets tussen zitten maar ja mvg
zondag 26 november 2006 - 19:00
marleen

Marleen

amaai sylvain,
wat een misere voor je zus,

ik zit hier te klagen voor vocht en muffe geur
(vandaar dat ik iets anders zoek,)
maar dat bamboe zo maar in je huis kon groeien,
vanuit muren en plinten..............
amaai,
da's sowieso een reportage waard!!!!!

maar ZEKER de verzekering aanspreken,
je zus kan meer schade hebben dan zichtbaar is,

veel moed
marleen
zondag 26 november 2006 - 19:44
sylvain

Sylvain

Marlleentje dat gaan we zekers en vast doen,
want ge weet niet waar hy noch zyn nek gaat uit steken in ieder geval bedankt mvg
zondag 26 november 2006 - 21:03
Wendy

Wendy

Sylvain jongen, ik wil uw moed niet ontnemen
maar ik zit ook met zo'n buren die aan alles hun gat vegen.
Dus uit ervaring spreek ik: Dit is voer voor het vredegerecht.
De politie zal u net hetzelfde zeggen. Ze kunnen alleen maar vaststellen.
Ook al begin je met Roundup, dergelijke agressief groeiende bamboe moet je om te beginnen
gedurende 3 jaar met Roundup behandelen.
(Dit heb ik van onze tuinmannen op ht werk)
Gedurende 3 jaar moet je constant snoeien en overgieten met roundup.
Als je ergens een blaadje ziet opduiken, terug insmeren met het product.
De behandeling van 3 jaar is een minimum en kan langer duren voor de volledige plant met uitlopers is gedood.
Onnodig te zeggen dat dit eveneens schadelijk is voor de grond en er de komende jaren dus niet echt nog iets zal kunnen geplant worden.
Dus al komt je zus tot een akkoord met de buren, het zal toch een werk van zéééér lange adem zijn.
groeten van Wendy
maandag 27 november 2006 - 19:11
sylvain

Sylvain

Beste Wendy ik denk dat je 100 procent gelyk hebt ten eerste die mensen nemen niets menselyks aan

ten tweede ik denk dat daar noch echte problemen gaan van komen want die uitlopers die zitten in de spau muren zo gezegd tussen binnen en buiten muur in maar hoe ver en waar dat weet ge niet dat is het heel groote probleem deze die ik nu foto,s van staan heb he Wendy ik zeg die kan 8a 9meters lang zyndat is de afstand van de moeder plant tot waar hy binnen aan het plafond komt kyken en is al een dikke scheut in ieder geval Wendy we zullen uw raad zekers aan nemen mvg Sylvain
maandag 27 november 2006 - 19:35
Wendy

Wendy

Ik wens jullie alvast veel moed toe met de aanval op de bamboe!
Ik hoop dat het opgelost raakt!
woensdag 29 november 2006 - 19:57
sugar

Sugar

Niet twijfelen en treuzelen, onmiddellijk klacht indienen bij de politie, PV laten opstellen en naar het vredegerecht.
Ga dat voor alle duidelijkheid nog even zeggen tegen de buurvrouw.
Geef haar ook aan wat de schadeclaim van deze zaak kan zijn als ze het niet in der minne wil regelen (ik denk dat die echt wel enkele 1000den EUR hoog kan uitdraaien, zeker als die bamboe binnenkort ook het dak gaat beginnen teisteren.
Ga ook naar een advocaat met deze zaak, eerste advies bij de advocaat is gratis. De schade op middellange termijn zal veel groter zijn dan de enkele 100den EUR juridische kosten, die op het einde van de rit ook door de buurvrouw zullen mogen opgehoest worden

Wees kordaat, geen medelijden, geen uitstel. Gewoon duidelijk maken dat haar plant de woning aan 't vernietigen is en dat je je rechten zal laten gelden
donderdag 30 november 2006 - 23:57
sylvain

Sylvain

Sugar gaan we zekers doen we moeten nu kei hard zyn want als iemand dat weet en ze willen dat verkopen dat krygt ge niet meer verkocht ze moeten daar een rechtzaak van maken maar die buurvrouw die wil niet luisteren is erg en als ge danziet wat die bamboe aanricht het is byna niet te geloven datt een plant dat aan kan Sugar ge moest het zien maar geziet het op de foto,s ik ga er morgen er noch een paar van trekken mvg Sylvain
vrijdag 1 december 2006 - 00:19
sylvain

Sylvain

beste ik ga nu een foto laten zien van onder de keuken door de chape en langs de vloer maar dan is die al langs de veranda gepaseerd zo zitten er twee uitlopers al onder de keuken staan er noch maar twee dagen mvg

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 3 december 2006 - 22:00
sugar

Sugar

Wel : je weet wat je te doen staat. Aarzel niet, want daar ga je later spijt van hebben
zondag 3 december 2006 - 22:20
koen

Koen

Sylvain,


hoe is het verder afgelopen met het bamboeverhaal?


grtz, Koen
vrijdag 24 augustus 2007 - 07:05
sylvain

Sylvain

Beste Koen die is dat gewoon komen afsnijden en op deze moment hebben we noch altijd geen nieuwe scheuten gezien.
Maar niet te rap roepen of ze zijn er mee daar , ik ben eens benieuwd hoe het vervolg er gaat op komen .
groetjes en dag
vrijdag 24 augustus 2007 - 17:26
pekingeend

Pekingeend

Beste forumleden.

Van de verhalen over bamboe ben ik erg geschrokken.
Zelf hebben wij al 18 jr. 4 mtr. hoge bamboe als afscheiding tussen de buren en ons staan. De "haag" is 6 mtr. lang en ruim 1 mtr. diep.
Het indammen van de wortels 60 cm. in de grond met gestorte beton heeft niet geholpen want de wortels gaan er gewoon onderdoor, alle kanten op, nu ook al in de tuin bij de buren. Op dit moment staat dat huis te koop en wij willen er de nieuwe bewoners niet mee belasten.
Elk jaar als wij weer wortels, die erg dik zijn, in onze tuin tussen de tegels naar boven zien komen worden die verwijderd. Maar....op een andere plaats komen ze dan weer naar boven.
Er is geen beginnen aan en ik wil niet dat bij ons of de buren straks iets onder of in het huis gaat groeien zoals op de foto's te zien is. Regelmatig hebben wij de bamboe gesnoeid maar ik heb het idee dat hij daardoor alleen maar harder gaat groeien en zich weer een nieuwe uitweg gaat zoeken. Ook in het geasfalteerde paadje achter ons huis komt hij gewoon door het asfalt naar boven. Wij moeten echt iets gaan doen tegen die woekering.
Wie, o wie, kan ons vertellen hoe wij die grote hoeveelheid bamboe totaal kunnen verwijderen en nog belangrijker hoe wij alle wortelen uit de grond kunnen krijgen zodat er NOOIT meer bamboe gaat groeien. Noch bij ons, nog bij de buren. Wij kunnen geen bamboe meer zien en willen elk spoortje ervan verwijderen.
HELP, HELP, HELP

Gr. Phil.
zaterdag 25 augustus 2007 - 12:16
koen

Koen

De korte pijn lijkt mij


Gewoon uitgraven en verwijderen, da's de enige en doeltreffende manier volgens mij.


grtz, Koen
zaterdag 25 augustus 2007 - 16:16
pekingeend

Pekingeend

@Koen en Sylvain.

Sylvain; afsnijden van die scheuten die in en onder het huis zitten heeft geen zin. Wij hebben scheuten die overal onder de stenen groeiden en er bovenuit kwamen elk jaar met de steekschop verwijderd maar helpt niet. De wortels groeien gewoon weer verder en komen dan op een andere plaats weer naar boven.

Koen; ik denk dat het inderdaad de beste manier is om met een graafmachine de hele "haag" eruit te halen. Dan moeten wij nog maar afwachten waar alle wortels naartoe zijn gegroeid onder de grond, dat weet je nooit. Hoop dat wij ze allemaal kunnen vinden want wortels van bamboe kunnen vele meters onder de grond zitten en op een veel verdere plaats weer naar boven komen.

Als wij ermee gaan beginnen en de boel klaar is laat ik wel wat horen. Ben benieuwd wat wij allemaal vinden. Kan dus nog wel ff duren voor het zo ver is. Daarna laat ik wel wat horen.
Bedankt allebei voor de berichten.

Gr. Phil
zondag 26 augustus 2007 - 09:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon