menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Uitwerpselen in gazon

Ga naar meest recente reactie

kurten

Kurten

De laatste tijd heb ik katten die op bezoek komen en hun behoefte in mijn gazon doen. Een propere kat maakt een putje, doet behoefte en duwt dan putje weer dicht, toch? Ik heb ze nog nooit kunnen betrappen, het is altijd 's nachts.
Voor ik mijn gras afrijd, moet ik altijd mijn ronde doen. Er zijn dingen die leuker zijn! Ook voor de kinderen is een uitwerpsel-vrij gazon toch leuker om in te spelen.
Ik heb al kattenschrik van ecostyle gekocht maar dat helpt bij mij niet, peper heb ik ook al geprobeerd. Allemaal een maat voor niets.
Weet er iemand een oplossing voor dit probleem?

Bedankt op voorhand !
maandag 11 oktober 2010 - 20:16
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Ben je er zeker van dat uitwerpselen van een kat komen? Als ze lijken op bruine spaghetti-achtige, korrelige hoopjes dan zijn het de uitwerpselen van de 'dauwpier' (blauwe regenworm) en die uitwerpselen zijn pure humus, dus zeer goed voor je gazon, voor niets of niemand schadelijk + een teken dat de bodemhuishouding prima in orde is...
maandag 11 oktober 2010 - 20:27
kurten

Kurten

Ik ben heel zeker dat het uitwerpselen van katten zijn. Afgaande op de reuk...
Ik kan natuurlijk ook een foto posten...
maar ik ben het wel heel zeker.
maandag 11 oktober 2010 - 20:30
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Op http://biologiepagina.nl/Brugklasnieuw/Ordening/regenworm.htm kan je bij 'voortbeweging' een (kleine) foto vinden van een 'wormhoop', misschien lijkt het erop...
maandag 11 oktober 2010 - 20:45
kurten

Kurten

Nee, toch niet. Het zijn heel zeker uitwerpselen van een kat.
maandag 11 oktober 2010 - 20:50
hildavw

Hildavw

Misschien is het wel van een egel.
Dat hebben wij hier toch al gehad.
In het begin dachten wij ook dat het van een kat was, maar 's avonds hoorden wij iets "knisperen" en er liep een egel rond en 's morgens hadden we er van...

groetjes

Hilda
maandag 11 oktober 2010 - 22:42
cetinel

Cetinel

wou net hetzelfde zeggen....
mijn vriendin klaagde dat er steeds een vreemde kat in haar tuinhuis kwam en daar dus een kadootje achterliet ik ben het beu! mijn eigen poes is proper en dan komt een ander daar viezigheid achterlaten zei ze.
haar eigen kat sliep daar vaak en had ook eten en drinken staan,dus de deur bleef open...
later besloot ze dus de kat enkel binnen eten te geven en de deur toe te laten.
blijkbaar had ze zonder erg in te hebben de egel opgesloten want toen ze binnenkwam vond ze die dus in een hoek van het tuinhuis,inclusief drollen!
ook zij was ervan overtuigd dat het van een kat was......die egel kwam gewoon van de kattebrokken snoepen dus....
dinsdag 12 oktober 2010 - 07:14
kurten

Kurten

De plaats waar ik woon is redelijk verstedelijkt. Egels zijn er jammergenoeg niet of nauwelijks. Katten daarentegen... Bovendien staat er rondom mijn perceel een hedera helixhaag met een betonplaat langsonder, dus eigenlijk ondoordringbaar.
Het kon natuurlijk, maar een egel is het niet (helaas, want dan was het probleem opgelost).
Ikzelf heb ook een kater. Al 13 jaar doet die zijn behoefte in de kattenbak binnen in de garage. Ik, samen met mijn vrouw, kuisen die bak dus al 13 jaar uit. We weten dus goed genoeg hoe uitwerpselen van een kat ruiken en er uit zien. (wat een conversatie, wat een onderwerp...).
We zijn maw heel zeker dat het probleem zich situeert bij katten, maar hoe wij dat moeten oplossen, dat is een ander paar mouwen. Als ik een week het gras niet afrijd, dan liggen er minstens 7 drollen. Om zot van te worden.
dinsdag 12 oktober 2010 - 13:54
printemps

Printemps

Motteballen leggen
Werkt redelijk goed tegen katten maar stink ook wel
Wat het beste werkt is ze wegjagen en er water op gooien (op de katten)maarja je kan ook moeilijk heel de nacht daar blijven zitten
Wat ook goed zou helpen is een ultrasoon apparaatje,uw eigen kat gaat er ook wel last van hebben als die buitenkomt maar je kan het wel afzetten zeggen ze

mvg
dinsdag 12 oktober 2010 - 15:24
kurten

Kurten

Misschien nog geen zo'n slecht idee voor 's nachts. Onze poes zit dan toch binnen. Enig idee waar ik zo'n apparaatje zou kunnen kopen?
dinsdag 12 oktober 2010 - 15:28
printemps

Printemps

Bij Het Vlaams Zaadhuis
Artikelnummer 8666

mvg
dinsdag 12 oktober 2010 - 15:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon