menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid in gazon

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hallo beste tuin vrienden,een paar jaren geleden heb ik van dit plantje ook eens een foto geplaatst,maar zonder bloempjes,omdat ik het gras wekelijks afreed,nu met die droogte is het een week of drie blijven staan en zijn er bloempjes in gekomen,het groen van het plantje is niet hoger dan 5 cm,de bloempjes zijn 10 cm,het is nu toch al twee vierkanten meter.Ieder jaar sproei ik tegen onkruid in gazon,ben wel verplicht van dat te doen,de andere kant van de straat ligt een braak terein in april geel van de paarden bloemen,en dat bijzonder plantje blijft leven,het is wel mooi van mij mag het hele gazon zo worden,maar dat zal nog jaren duren.Nu mijn vraag welk plantje is het,kan het bestreden worden zonder het gras te schaden.
mischien ook een moeilijke vraag juist zoals die persoon met zijn monster visje
van vier cm
groetjes Richard
maandag 9 augustus 2010 - 18:12
Juelz

Juelz

Blijven maaien, en een aantal keren goed mesten. dan gaat het meestal wel weg/ het wordt een stuk minder.
maandag 9 augustus 2010 - 18:59
zourky

Zourky

Ik maai al jaren,en heb verleden week nog bemest speciaal voor gras,dus bij gebrek aan maaien en mest kan het niet liggen,het is een plantje dat op onkruitd vernietiger in gazon niet reageerd
maandag 9 augustus 2010 - 19:18
Juelz

Juelz

Al aan verticuteren gedacht?
maandag 9 augustus 2010 - 20:30
zourky

Zourky

Kent er nu niemand het plantje,of is het zo zeldzaam.
Richard
dinsdag 10 augustus 2010 - 17:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon