menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderhoud dolomiet klinkers

Ga naar meest recente reactie

groengroentje

Groengroentje

Wij hebben nogal een grote klinkerparking en een aantal dolomietpaadjes.
Maar dat is elk jaar een gevecht tegen mos en onkruid.

De dolomietpaadjes waren wat verwaarloosd, en deze heb ik nu helemaal gekuist. Maar hoe hou je zoiets nu proper. als je telkens moet wachten tot er onkruid op groeit en het sprietje voor sprietje moet uittrekken. Das geen werk. Ook het mos is erg.

Het nadeel aan sproeien is dat je het pas kan doen als er onkruid staat. Dit dood het onkruid dan wel, maar je dit nog met al dat dode onkruid op het pad, want dit verdwijnt namelijk niet zomaar.

Is er een manier of product dat je kan spuiten op je pad , zodat er geen onkruid op kan kiemen. Een soort van alleen maar nawerking??

Idem probleem heb ik dus met de klinkers.

Hoe houden jullie de dolomietpaden en klinkerpaden proper??

groetjes
donderdag 5 augustus 2010 - 22:39
groengroentje

Groengroentje

het bestaat idd nog wel degelijk. Heb het ff op internet opgezocht.
Maar aan de andere kant zijn er veel slechte kritieken op, daar het enorm schadelijk en giftig is. Verder is het ook in korrel verwerkt en duurt het dus lang voor ze opgenomen worden door de bodem. Als het dan gaat waaien kan het dus makkelijk in de naastliggende perken waaien en gaan wss de planten eraan kapot.

Heeft iemand nog een ander idee?? Iets wat je kan sproeien ofzo.
Kan je bijvoorbeeld alleen een 'nawerkingproduct' kopen. Zonder bestrijdingmiddel dus??

vrijdag 6 augustus 2010 - 13:50
printemps

Printemps

Die dollemiet kan je harken om het onkruid kapot te doen

mvg
vrijdag 6 augustus 2010 - 13:56
Eniavaswen

Eniavaswen

Eerst een dubbele laag anti-worteldoek, een dikke laag dolomiet en zoals printemps zegt, kan je het harken.
Ik goot er ook soms mijn aardappelen over af, dan is het onkruid er direct aan.

Groetjes, Karen
vrijdag 6 augustus 2010 - 14:33
pplakke

Pplakke

dit doet het zo ongeveer 2 maal per jaar spuiten best.
een keer in de lente en een keer in de zomer waneer er teveel weer komt.
http://www.bayergarden.nl/scgardenblx/products_benl.nsf/CMSSubjectByID/NSCK-5DGDFV?OpenDocument&nav=MSIN-5ASD74
woensdag 11 augustus 2010 - 20:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon