menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Braambesstruik

Dirkvr

Tekst aangepast

Dirkvr

Mijn buurman vertikt het om zijn tuin te onderhouden waardoor dit een echte wildernis aan het worden is. Nu opzich moet hij dit maar zelf weten maar, mijn probleem is, dat in zijn tuin braambesstruiken staan en die zijn zich aan het uitbreiden langs alle kanten. Dus ook naar mijn tuin toe. De struik van braambessen heeft enorme doornen en dat is mijn probleem nu. Deze takken met stekels komen door mijn haag gegroeit en zijn zo een gevaar voor mijn kinderen. Als ze niet goed opletten en tegen deze takken lopen kunnen ze zich verwonden. Ik wil er niet aan denken als er zo een doorn in hun oog komt. Hoe kan ik deze struiken vernietigen en zo mijn kinderen beschermen. Mijn buurman zelf doet hier niets aan. Ook niet na 5 maal te vragen op een beleefde manier. Nu na 3 jaar ben ik het beu en zal ik zijn tuin wel opruimen. Welk vergif is het beste om deze struiken te vernietigen.
vrijdag 3 november 2006 - 21:33
Moestuinder

Moestuinder

Ik denk niet dat je dat met gif te lijf moet gaan want dan heb je kans dat je ook je haag uitroeid als er al van dat gif zou zijn.Het beste lijkt mij je buurman te vragen of je deze struiken met wortel en al er uit mag rooien dan ben je er voor goed van af.

T.Rozenberg moestuinder
Loenen a/d Vecht
Nederland.
zaterdag 4 november 2006 - 11:12
Plantadvies

Plantadvies

Vraagt u nog 1 maal aan de eigenaar of u de overhangende takken mag verwijderen. Doet de eigenaar hier moeilijk over, dan kunt u eens gaan informeren bij de plaatselijke gemeente, wat hier de regels zijn. Meestal is het het zo dat u het recht heeft, om de eigenaar d.m.v. van een schriftelijke aanmaning, te verzoeken overhangende takken doen verwijderen. Laat de eigenaar dit na, dan mag u de overhangende takken zelf verwijderen. U dient dan wel een redelijke termijn te geven om dit te laten uitvoeren door de eigenaar.

Succes Plantadvies
zaterdag 4 november 2006 - 16:21
hcferg

Hcferg

Mijn buurman vertikt het om zijn tuin te onderhouden waardoor dit een echte wildernis aan het worden is. Nu opzich moet hij dit maar zelf weten maar, mijn probleem is, dat in zijn tuin braambesstruiken staan en die zijn zich aan het uitbreiden langs alle kanten. Dus ook naar mijn tuin toe. De struik van braambessen heeft enorme doornen en dat is mijn probleem nu. Deze takken met stekels komen door mijn haag gegroeit en zijn zo een gevaar voor mijn kinderen. Als ze niet goed opletten en tegen deze takken lopen kunnen ze zich verwonden. Ik wil er niet aan denken als er zo een doorn in hun oog komt. Hoe kan ik deze struiken vernietigen en zo mijn kinderen beschermen. Mijn buurman zelf doet hier niets aan. Ook niet na 5 maal te vragen op een beleefde manier. Nu na 3 jaar ben ik het beu en zal ik zijn tuin wel opruimen. Welk vergif is het beste om deze struiken te vernietigen.


U mag de takken die over de erfgrens groeien eraf halen , exact op de grens. De takken mag u zelf niet houden , ze zijn nog steeds eigendom van de buurman. Dus hij moet ze opruimen. Nooit eigenhandig met gif beginnen , u trekt aan het korste eind. U kunt het wel op de spits drijven , maar dan bent u waarschijnlijk uw woongenot ook kwijt. Problemen met de buren is niet aan te raden en is vreselijk.
veel succes gewenst,
huib
maandag 27 november 2006 - 14:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon