menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras met onkruid

Ga naar meest recente reactie

wim1970

Wim1970

ik heb op 24 april gras gezaaid (vorig jaar in november al eens geprobeerd maar niets uitgekomen), nu is op zeer onregelmatige plekken het gras wel uitgekomen (ongeveer 3 cm hoog) maar vooral het onkruid is overmatig aanwezig...

wat nu gedaan ?? nog wachten met onkruid uitdoen tot het gras hoger is?
nu al bijzaaien ??



zondag 9 mei 2010 - 12:23
deHaan

DeHaan

Na een paar keer maaien is vrijwel al het onkruid dood.
zondag 9 mei 2010 - 14:12
wim1970

Wim1970

ok onkruid is dus niet het probleem, maar zou ik nu al bijzaaien op plaatsen waar ik nauwelijks gras zie uitkomen of wacht ik daar best mee??
zondag 9 mei 2010 - 22:11
deHaan

DeHaan

Als je gelijkmatig gezaaid heb en goed zaad, komt het zeker op.
zondag 9 mei 2010 - 22:55
wim1970

Wim1970

ik denk wel dat ik het beetje gelijkmatig heb gezaaid...zelfs op die "kale" plekken zie ik zelfs nog graszaad liggen dat niet ontkiemt is.
zondag 9 mei 2010 - 23:11
Kater

Kater

Zaaien kan je tot en met september. Vanaf oktober tot begin april is het te koud.

Ik heb hetzelfde voor - gezaaid op 20/04/2010.
Het effect is waarschijnlijk hetzelfde als bij jou (fototje van ons zaaibed een half uurtje geleden staat hieronder).
't Is normaal als je geen oud grasmengsel hebt gebruikt = bij het inzaaien was het warm weer, het gras is pas beginnen kiemen sinds vorige week door de regen en nu is het opnieuw te koud om te groeien.

Te veel inzaaien is ook niet goed = de zaden liggen dan te dicht bij elkaar en je krijgt dan snel een dikke viltlaag.
Nog twee weken afwachten is volgens mij de beste optie.

Als het wat warmer wordt en een beetje vochtig blijft, sta je binnen 3 weken te sakkeren tijdens het afrijden.

Dat er onkruid in komt is normaal wanneer je in het voorjaar zaait.
Indien je het er niet uitkrijgt door te maaien, een keer sproeien met een middel tegen onkruid in het gazon, zo ben je er lange tijd van verlost als je buren hun omgeving ook wat onkruidvrij houden.

Wel oppassen voor het gras/onkruid in de vorm van"hanepoten". Dat krijg je enkel weg door met een schepje met wortel en al uit te steken (heb 2 jaar geleden in een ander grasperk 2 dagen op mijn knieën gezeten).

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 12 mei 2010 - 16:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon