menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ijzersulfaat

zourky

Zourky

Goeden dag iedereen ( is niet bedoeld zoals het weer )
Mijn vraag is in de volière waar vogels en cavia's zitten(20X10)dank zij de cavia's moet ik niet meer wekelijks het gras afrijden het zij 16 jongens(beertjes)ik wil geen jongen meer en dat is de oplossing,ik had eerst geprobeerd om de beertjes weg te doen(gratis)maar niemand wou beertjes omdat in een kleine kooi zij nog al gemakkelijk vechten,dus heb ik de rollen omgedraaid en de zeugjes aangeboden,en ik had er te weinig,misschien was de reden ze waren ook gratis alez ze zijn weg.

Nu terug naar mijn vraag hier en daar staan plaatsen met mos,kan ik er ijzer sulfaat op strooien bijvoorbeeld met regen weer zodat het rap tussen het gras verdwijnt,nu is de vraag is het giftig of niet ?

Het is een klein vraagje en veel te lezen,maar met dit weer kan men niet veel anders doen.
groetjes Richard
zaterdag 27 februari 2010 - 09:28
Rita1960

Rita1960

hoi Richard,

ik zou het niet gebruiken op plaatsen waar dieren zitten.. kijk eens op de verpakking van het spul waar dit ijzersulfaat inzit.. staat er een doodshoofd op of een zwart kruis op een oranje achtergrond?? dan niet gebruiken bij dieren..

mosdoders zijn nu niet het meest lekkere spul om te gebruiken..

misschien beter om te verticuteren...

groetjes,

Rita
zaterdag 27 februari 2010 - 19:05
zourky

Zourky

Het ijzersulfaat is gekocht waar ze alle soorten voerders verkopen,ook alles soorten meststoffen,het sulfaat wordt ook verkocht als meststof,het zijn zakken van 25 kg op de zak staat
sulfate de fer techique 18 % de fe
verder staat er niets op geen doodshoofd,geen kruis
Bedankt voor jullie antwoorden,het mos is ook prachtig maar dat eten de cavia's niet vandaar mijn vraag hier op het forum
groetjes Richard
zaterdag 27 februari 2010 - 20:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon