menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haagwinde

feun

Feun

Hallo, ik heb de tuin van mijn recentelijk aangekocht huis eens onder handen genomen. Deze was overwoekerd met haagwinde. We hebben alles afgedaan en weggevoerd. Nu zou ik daar grasmatjes willen leggen, maar bij het spitten zag ik dat er in de grond nog vol scheutjes zit van de haagwinde. En ik vrees dat als het gras erop ligt de haagwinde er door gaat schieten. Zou het iets uithalen als ik daarop gedurende een jaar worteldoek zou opleggen, zodat de scheutjes niet kunnen uitschieten en mischien zouden kapot gaan, of zou dit niets uithalen. Of anders laat ik het gewoon uitschieten, en besproei ik het dan. Frezen is nogal moeilijk omdat er nu drainage onderligt. Het stuk was zéér vochtig.
Weet er iemand raad? THX
zaterdag 14 oktober 2006 - 21:35
deHaan

DeHaan

Haagwinde in een gazon gaat door het maaien dood.
zaterdag 14 oktober 2006 - 22:29
Plantadvies

Plantadvies

Door het steeds te maaien of weg te plukken, put je de plant op ten duur helemaal uit. Deze plant heeft namelijk een wortelgestel van wel 4 a 5 meter diep, dus spuiten zal niet tot nauwelijks effect hebben.

Succes Plantadvies.
zaterdag 14 oktober 2006 - 23:39
feun

Feun

Ok alvast bedankt jongens voor de goede raad. Dan kan ik de graszoden al leggen ipv een jaar te wachten. Maar wist niet dat het wortel gestel zo diep zit. Vind alleen maar scheutjes terug van een tiental cm.
zondag 15 oktober 2006 - 16:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon