menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinomheining in tuingaas of draadpanelen

Ga naar meest recente reactie

mariajozef

Mariajozef

Hoi ,

wij zijn op dit ogenblik ,samen met 8 andere buren , een keuze aan het maken voor onze draad-tuinomheining . Ik heb al een beetje rondgekeken op het internet en gezien dar er keuze bestaat uit een doorlopende draad en een afsluiting met draadpanelen , telkens met om de 2,5 meter een paal .
Zo'n afsluiting met draadpanelen (Betafence ?), kan die niet makkelijk terug los gemaakt worden ? Tussen de buren onderling is dat geen probleem , maar achteraan grenzen onze gronden aan chirolokalen en die mannen kunnen al eens wat kattewaad uitsteken , maar ook anderen kunnen via deze achterkant aan de achterkant van de tuinen geraken. Is zo'n draadpanelen systeem daar dan wel ideaal voor ?

Tot wederhoren ,

Mark
maandag 16 november 2009 - 16:42
leeuwtje

Leeuwtje

Hoi Mark,

Wij hebben zelf een hekwerkbedrijf dus ik kan je hier wel wat informatie over geven. De draadpanelen zijn toch echt het veiligst. Wij bevestigen die met klembeugels rondom de palen. Er worden zelfborgende moeren gebruikt die niet meer zomaar los te maken zijn. Die moeten echt worden afgeslepen wil je ze weer los hebben.
De draadpanelen hebben als voordeel dat ze erg vandalismebestendig zijn. Bij ertegenaantrappen komt er geen deuk in. Gaashekwerk is veel makkelijker kapot te krijgen indien men dat wil. Daar valt met een tang ook zo een gat in te knippen wat bij de draadpanelen een veel moeilijker karwei is.
Maar verder hoop ik wel dat wij het over dezelfde draadpanelen hebben. Ik heb het over dubbelstaafmatten. Betafence heeft ook een veel zwakkere kwaliteit hekwerk (en dus ook goedkoper). Ik weet niet of zij die dubbelstaafmatten leveren. Wij kunnen hier (in Nederland) wel Betafence hekwerk inkopen maar daar is hier eigenlijk nooit vraag naar. Dat hebben wij nog nooit meegemaakt in ieder geval.
maandag 16 november 2009 - 20:18
Eniavaswen

Eniavaswen

Hallo,

Denk goed na over de tuinomheining die je plaatst. Als je een draadafsluiting plaatst heb je geen privacy. Ga eens goed na of je er geen probleem mee hebt dat anderen misschien binnen kunnen kijken of dat ze alles kunnen zien wat je doet in de tuin.
Onze buren hebben ook allemaal draad gezet. Op die manier kunnen we minstens 4 tuinen ver kijken. Maar alle buren zien het ook als ik in de tuin werk, als mijn kinderen op een warme zomerdag in hun blootje door de tuin rennen, als er bezoek is. Als het een buiten donker is, moeten we de gordijnen dichtdoen of ze zien waar we mee bezig zijn. Dus wij hebben wel wat gebrek aan privacy.
Als de tuin helemaal open is, kan je niet zomaar je buur negeren als je in de tuin bent en soms heb je helemaal geen zin om tegen iemand te praten, maar gewoon even buiten zijn.
Wij gaan nu panelen en een haag zetten tegen de draad, maar als we in het begin de keuze hadden gehad, hadden we toch voor meer privacy gekozen.

Groetjes, Karen
dinsdag 17 november 2009 - 11:24
evadepeva

Evadepeva

Ik moest even googlen naar "Chirolokalen"...
Is de Chiro vergelijkbaar met de scouting??
(wel heel erg off-topic, sorry)
dinsdag 17 november 2009 - 13:41
Eniavaswen

Eniavaswen

Ja, het is ook een jeugdbeweging.
donderdag 19 november 2009 - 08:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon