menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderzoek Productontwikkeling ivm tuinonderhoud

Ga naar meest recente reactie

StudentPO

StudentPO

Hallo,

Ik ben een 2dejaars student PO en ik moet voor mijn meest recente opdracht onderzoek doen naar de problemen die voorkomen in tuinonderhoud. Hierbij dacht ik dus via forums aan die oplossing te komen.

Ik moet dus 7 problemen aanbrengen die op één of andere manier mechanisch op te lossen zijn
bv: probleem: takken afzagen op grote hoogte -> zaag op een stok ( dit bestaat al zoals jullie allemaal al wel zullen weten )

De problemen mogen ook al opgelost zijn door jullie, maar ik zou graag een product ontwerpen dat hierbij volledig aan jullie behoeften voldoet omtrent dat probleem.
bv: Rozen snoeien met een slechte rug -> je pakt een stoel, ik zou graag een stoeltje ontwerpen dat hiervoor speciaal is ontworpen en verstelbaar is op hoogte.

Weten jullie mss een probleem? gelieve dat dan hieronder te melden.. het zou mij allessinds een grote stap vooruit brengen in mijn onderzoek

groetjes Willem
zondag 8 november 2009 - 12:59
hildavw

Hildavw

Dag Willem,

en [afbeelding verwijderd niet-https]

Zelf heb ik een probleem bij het laag moeten afknippen van verdorde stengels en zo (dus juist boven de grond).
Ik heb me al een vijverkniptang aangeschaft, maar dat kan enkel gebruikt worden bij dunne stengels.
Iets dergelijks, maar dan steviger zou zeer welkom zijn.

Veel succes met je onderzoek!

groetjes van Hilda
zondag 8 november 2009 - 17:28
Polplastron

Polplastron

Ik ken wel een aantal problemen:

1) Onkruid wieden tussen en onder stekelige struiken (vb. rozen, ...)
2) Gras verwijderen tussen houtachtige planten zoals bijvoorbeeld lavendel
3) Hoe hou je mulch/compost op z'n plaats op een decoratieve manier
4) Hoe verpulver je bepaalde keukenresten zoals eieren en mosselschelpen om deze nadien eventueel te kunnen gebruiken op de composthoop (met mate natuurlijk)
5) een bollenplanter voor mensen met een slechte rug, want al dat bukken ...
6) misschien kan je ook eens een handige gieter of sproeier op wieltjes "uitvinden"?
7) Iemand hier op het forum kwam eens met de vraag hoe hij snel en zonder veel moeite fruit (appels, e.d.) van zijn gazon kon afkrijgen terwijl hij het gras aan het maaien was.

Groetjes,

Je ziet maar wat je er mee kan doen

Pol

P.S.: Dat stoeltje voor die rozen is volgens mij niet echt bruikbaar in een rozenperk hoor; daar moet je zowiezo al enorm manouvreren om te kunnen snoeien.
maandag 9 november 2009 - 12:51
dendrodan

Dendrodan

@polplastron Je kan eier en mosselschelpen verpulveren in een oude mixer zo'n keukenrobot model.
donderdag 12 november 2009 - 21:20
Esem

Esem

Dan nog zullen mosselschelpen nooit ten volle verteren.
Trouwens mosselschelpen horen niet thuis op een composthoop,ze trekken allerlei knaagdieren aan zoals ratten en je krijgt er een hinderlijke geurhinder van.

Gr Eddy,
vrijdag 13 november 2009 - 00:37
Polplastron

Polplastron

Merci voor de tips en toelichtingen!
zaterdag 14 november 2009 - 16:47
Rita1960

Rita1960

@ off topic,
Pol,

maak van de mosselschelpen dan maar een mooie decoratieve krans
Zie bloemschikken van dit forum..

groetjes,

Rita
woensdag 18 november 2009 - 19:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon