menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid in gazon

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
Al zeker drie jaar staat dat klein groen plantje in ons gras,het is niet weg te krijgen,als ik het gras besproei tegen onkruid in gazon het blijft gewoon verder groeien het is niet groter dan vijf a zes cm het wordt alleen groter in oppervlakte,waar het niet afgereden wordt komen klein gele bloempjes,ik denk dat er niets aan te doen is uittrekken daar begin ik niet aan, daarom staat er te veel,alleen wat is het?
groetjes Richard
vrijdag 25 september 2009 - 15:52
Rita1960

Rita1960

Hoi Richard,

Zo te zien is dat kleefkruid.

groetjes,

Rita

Die dat kruid droogt voor de paarden..
vrijdag 25 september 2009 - 19:54
zourky

Zourky

Hallo Rita,kleefkruid is het niet dat ken ik en is veel groter met die klein bolletjes die aan uw kleren kleven,dit hier is klein ik had er wat uit getrokken en zo in mijn hand de foto genomen,ik heb het vast tussen de vingers en het is niet groter in het gras,ik had het zo gedaan omdat de foto in het gras onduidelijk zou zijn,ik zal morgen eens proberen een foto te maken in het gras eens zien hoe het er dan uit ziet
groetjes Richard
vrijdag 25 september 2009 - 20:04
Rita1960

Rita1960

Hoi Richard,
Als het in het gras zit en regelmatig wordt afgemaaid zal het niet zo groot worden als dat het ongeremd kan groeien. Dat gebeurd met veel meer soorten, bijv ook de ridderzuring, maai het regelmatig en er blijven plantjes over die met zo'n 5-10 cm hoogte in het zaad schieten.

Als je dit kruid, wat je in de hand hebt, goed bekijkt zul je zien dat de stengels vierkant zijn en voel vooral eens met je vingers van boven naar beneden, dan zul je als het goed is aanvoelen dat het ruwig /stroef aanvoelt.

in bloei komen/ zaad zetten doet het niet omdat het te vaak wordt afgemaaid.

groetjes,

Rita
vrijdag 25 september 2009 - 20:15
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]

dat is nu het kleine plantje waar ik het over had,het lijkt op mos maar is geen mos het zijn zo precies dennen boompjes maar dan mini 5 a 6 cm en meer dan een vierkante meter groot,ik rijd het wekelijks af en met onkruid verdelger voor gazons is het niet weg te krijgen,dat is nu geen ramp maar jaarlijks moet ik het sproeien tegen onkruid het meest daarvan zijn paarden bloemen,de andere kant van de straat is een groot braak terrein met in de lente geel van paarden bloemen wel mooi maar achteraf!
groetjes Richard
zaterdag 26 september 2009 - 14:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon