menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuininrichting

Ga naar meest recente reactie

Bloemenboom

Bloemenboom

Hallo beste mensen die verstand hebben van tuinen!

De reden dat ik me heb geregistreerd is dat ik hoop een goed advies te krijgen voor mijn tuininrichting.
Onze achtertuin is niet groot. (Twee-onder-een-kap-woning).
Nu bestaat hij uit 2 delen gazon, gescheiden door een klinkerpad.

Ik wil graag veranderen, maar wil geen tuinarchitect; die kost me te veel voor zulk een achtertuintje.
Wel heb ik behoefte aan iemand die cratief mee kan denken en mijn iedeen om kan zetten in en plan.

Hopenlijk kan iemand me hier op weg helpen.

http://forum.tuinadvies.be/smileys/smile0246.gif

Bloem
zondag 2 augustus 2009 - 00:01
Bloemenboom

Bloemenboom

Op mijn oproep hierboven lijkt geen enkele reactie gekomen.

Nieuwe vraag dus: heeft niemand dit gelezen? Is dit niet de juiste plaats om deze oproep te doen?

Hallo? Wil iemand hierop reageren, zodat ik weet wat te doen met mijn vragen?

Dank voor de moeite en met vriendelijke groet,
Bloem
dinsdag 11 augustus 2009 - 11:21
Polplastron

Polplastron

Misschien kan je eens een foto posten van je tuin zoals die nu is.
Een getekend plannetje met afmetingen zou ook al menigeen op weg kunnen zetten.
Ook van belang zijn de grondsoort en ligging van de tuin en eventuele wensen.

Je vraag is nogal algemeen vandaar dat er waarschijnlijk geen reacties op komen!
dinsdag 11 augustus 2009 - 16:48
Bloemenboom

Bloemenboom

Dank je wel, Polplastron!

Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest. Mijn oproep gold een persoon, een bureau misschien, die mijn wensen zou kunnen vatten in een plan, zonder dat daar meteen zo'n 60 - 70 - 80 euro per uur aan verbonden zou zijn.
Meer een creatief iemand, liefst iemand in de buurt van mijn woonplaats, die me zou kunnen helpen kiezen in bestrating, verplaatsing houthok, verlichting in tuin en zitje, bloembakken etc.
Dat mag best wat kosten, maar dan denk ik eerder aan 200 dan aan 1100-1200euro. Vandaar!
Deze vraag blijft dus staan. (ik dacht dat je ook daarom je woonplaats/postcode bekend moest maken bij registratie)?


Maar misschien moest ik inderdaad beter "gewoon" hier om ideeën vragen?
Ik ga meten, fotograferen en misschien tekenen.
Zal ik daar dan een nieuwe topic voor openen?

Bedankt voor jullie reactie en m.vr.gr.
Bloem



dinsdag 11 augustus 2009 - 21:50
diety

Diety

Als het geen grote tuin is ,waarom neem je niet zelf ideeen op.
Het is niet zo een kost, ieder jaar iets te verbeteren naar u goesting
En het heeft voldoening in u werk.
Ik heb een grote tuin en zelf bedacht
niet spectaculair maar toch naar mijn gedacht mooi.
Ben ook geen kenner.
ps:vragen staat vrij voor mij.

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 16 augustus 2009 - 14:52
Polplastron

Polplastron

Ik denk dat als je hier wat foto's en een plannetje post dat je vrij snel heel wat tips van kenners en liefhebbers zult krijgen. Natuurlijk moet je daarna nog zelf aan de slag.

Dat een tuinarchitect veel geld kost is waar, maar als je echt geen idee hebt waar te beginnen, zou het toch ook goed besteed geld kunnen zijn hoor! Een plan maken kost immers veel tijd en vergt een beetje juiste kennis!
maandag 17 augustus 2009 - 11:35
Lorie

Lorie

Foto?
dinsdag 25 augustus 2009 - 10:12
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi,

Het is inderdaad niet altijd makkelijk om creatief te zijn. Misschien kan je beginnen met je wensen eens op papier te zetten. Wat wil je zeker in je tuin? Wat zou je leuk vinden? Welke planten zie je graag?
Dan kan je eens gaan rondsnuffelen op het internet (of op deze site), in boeken of tijdschriften om een idee te krijgen wat je mooi vind. Als je googled op tuinontwerp vind je al tal van voorbeeldjes, dus daar vind je misschien ook iets leuks tussen.
Op die manier kan je ontwerp groeien en vorm krijgen.
En met wat meer informatie over afmetingen, ligging enz... krijg je vast meer tips op dit forum.

Groetjes
Karen
dinsdag 25 augustus 2009 - 16:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon