menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klaver in onze gazon.

Ga naar meest recente reactie

dendrodan

Dendrodan

Hoi ik heb klaver in mijn gazon en natuurlijk ook veel bijen op mijn gazon.
Persoonlijk vind ik dat niet echt een ramp, maar als je kleine kindjes hebt vind ik dat het toch wel gevaarlijk voor hen kan zijn.
Ik heb toch een kleine 200m2 gazon als er nu een beetje klaver op het gazon vanachter in de tuin is het niet erg. Maar heb toch zeker een 50m2 klaver in de tuin.
Ik zou de klaver gerust wat willen verwijderen van voor in de tuin en vanachter wat klaver laten staan voor de bijtjes. Kan ik deze verwijderen op een milieu vriendelijke manier zonder dat ik deze met de hand moet verwijderen.
Naar het schijnt zou er milieu bewuste producten zijn om onkruid in het gazon te verwijderen.
zondag 5 juli 2009 - 20:14
Toineke

Toineke

Klaver wijst op tekort aan meststoffen, vooral stikstof. Klaver heeft daar geen last van omdat het, zoals alle vlinderbloemigen, zijn stikstof uit de lucht haalt.
Af en toe wat bemesten met een stikstofbevattende organische of anorganische meststof. Let op, niet te veel, 8% stikstof is al ruim voldoende, want anders moet je veel frequenter het gazon maaien!
zondag 5 juli 2009 - 20:50
JovanDreumel

JovanDreumel

En dat werkt pas op de lange duur. Dus niet denken: " Ik geef stikstof en dan is het over een week wel gedaan met de klaver
dinsdag 7 juli 2009 - 19:22
dendrodan

Dendrodan

Kan ik dan die Myco Gazon van ecostyle gebruiken?
dinsdag 7 juli 2009 - 22:26
JovanDreumel

JovanDreumel

Als je het snel weg wil krijgen is daar wel een kunstmest met onkruidmiddel voor te krijgen. Het is maar wat je wil.
dinsdag 7 juli 2009 - 22:49
dendrodan

Dendrodan

Het voornaamste is dat het milieubewust weg gaat, dus geen chemicale hebben 3 kleine kindjes en 2 hondjes.
Daarom dacht ik die Myco gazon van ecostyle omdat deze milieu vriendelijk zijn.
Deze tekst staat op hun site
Myco-Gazon is een unieke, 100% organische gazonmeststof met toevoeging van RhizaMax® en bodembacteriën. 100% organisch betekent dat Myco-Gazon een meststof is zonder chemische toevoegingen en dus veilig met de hand strooibaar is.

RhizaMax® duidt op de aanwezigheid van specifieke Mycorrhiza-schimmels. Deze vergroten het totale worteloppervlak van het gras met maar liefst 90%. De schimmel krijgt energie van de graszode in ruil voor de afgifte van water en mineralen. Deze unieke samenlevingsvorming, ook symbiose genoemd, brengt je gazon in topconditie. Bovendien zorgt de schimmel ervoor dat andere plantensoorten, waaronder ook onkruid en mos, geweerd worden in de directe omgeving van de graszoden.

Verder heeft Myco-Gazon door de optimale verhouding van grondstoffen een snelle en langdurige werking. Doordat Myco-Gazon een 100% organische meststof is kan hij uitstekend gebruikt worden voor mulchmaaien. De meststof voedt niet enkel de plant maar ook het bodemleven. De van nature aanwezige bodemschimmels en -bacteriën zorgen voor een snelle afbraak van de maairesten, zodat viltvorming wordt voorkomen.
dinsdag 7 juli 2009 - 22:52
JovanDreumel

JovanDreumel

Maar of dardoor de klaver verdwijnt? Daar wordt niets over gezegd en het is hun eigen tekst, die op de zak staat. Ben altijd een beetje critisch! Let ook op de prijs.
woensdag 8 juli 2009 - 09:47
rombaft

Rombaft

persoonlijk ben ik wel een tevreden gebruiker van myco gazon, het is echt heel goed spul, prijs is gelijkwaardig per vierkante meter dan andere kunstmeststoffen en het is idd ecologisch(er) dan andere meststoffen
donderdag 9 juli 2009 - 15:30
dendrodan

Dendrodan

Bedankt allemaal,
Had een email gestuurd naar ecostyle en dit was hun antwoord
Myco-Gazon helpt klaver indirect te verwijderen. Maar het is geen middel op zich om klaver te toen verdwijnen. Door het gebruik ervan zal het gazon steviger worden en het worteloppervlak zal 90% vergroten. Hierdoor is het moeilijk voor klaver om de concurrentiestrijd met het gazon te winnen.

ECOstyle heeft echter geen direct middel tegen onkruiden in het gazon.
vrijdag 10 juli 2009 - 07:38
JovanDreumel

JovanDreumel

Dat dacht ik al.
vrijdag 10 juli 2009 - 09:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon