menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wespennest

Ga naar meest recente reactie

Toineke

Toineke

Een mooi wespennest in ons tuinhuis.
Zelf proberen te verwijderen of de brandweer bellen?
Wie weet hier raad mee?

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 5 juli 2009 - 18:24
York

York

Zeker de brandweer bellen. Dit is veel te gevaarlijk om zelf te verwijderen. Die mensen hebben aangepaste kledij en verdoven de wespen eerst.
zondag 5 juli 2009 - 18:47
dejos_2004

Dejos_2004

begin der nooit of nooit zelf aan,zo te zien is het al een mooi exemplaar
zondag 5 juli 2009 - 19:16
an

An

of gemeente bellen ,
maar nooit zelf weg halen zoals hier boven ook al staat zij hebben speciale kledij en zijn ervaren met dit soort dingen.

gr an
zondag 5 juli 2009 - 22:48
JovanDreumel

JovanDreumel

Ziten er al meer wespen of is de koningin nog aan het bouwen? Ik en er niet zo bang van hoor. Kijk op mijn blog bij 17 april. http://jovandreumel.info daar staat ook ergens een begin van een wespennest, maar daar was alleen de koningin nog bezig. Nen je een angsthaas, dan moet je het zeker een deskundige laten doen. Ga nooit slaan naar wespen, blijf heel rustig in hun omgeving.
dinsdag 7 juli 2009 - 19:19
jeroenb

Jeroenb

Het is inderdaad best om zo'n nest te laten verwijderen door deskundigen.
Ooit hadden we een nest in de muur van een stalletje. Toen we wisten waar ze in en uit gingen zijn we er zelf tegenaan gegaan door het gat met sneldrogende cement vol te proppen. Dit wel 's nachts. Ik raad het niemand aan maar wanneer het gaat om zo'n situaties bellen we niet steeds de brandweer erbij. Een deuk adrenaline kan nooit geen kwaad

Jeroen
zondag 19 juli 2009 - 18:35
andreash

Andreash

Het nest op de foto is absoluut geen beginnend nest. Daar is het veels te groot voor. Daarnaast, waarschijnlijk begint het aantal larven nu af te nemen (de reden dat wespen lastig zijn in deze tijd van het jaar, ze vervelen zich en hebben honger door het gebrek aan larven om te voeren). Het dichtstoppen van een muur lijkt me ook niet echt een fijne oplossing als ze vervolgens opeens allemaal in je woonkamer door een klein gaatje in de muur tevoorschijn komen.

Kortom, gewoon brandweer bellen (-:
dinsdag 21 juli 2009 - 13:47
ingec

Ingec

je kan ze ook laten zitten als je er geen last van hebt want ze vangen veel insecten
nooit zelf doen als je veel steken krijgt kan je er dood aan gaan of allergisch worden
ing
woensdag 22 juli 2009 - 14:36
andreash

Andreash

Inderdaad.... Metingen hebben bij een wespennest wel 40 muggen en vliegen per minuut naar binnen zien dragen. Dat zijn er nogal wat. Als je die allemaal in je slaapkamer hebt zitten dan zou je wensen dat er een wespennest in de buurt zou zittten en ze eens uitnodigen voor een kopje vliegenbloed
woensdag 22 juli 2009 - 14:54
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik vermoed, dat het probleem al lang opgelost is sinds 5 juli.
woensdag 22 juli 2009 - 15:11
Toineke

Toineke

Inderdaad, het probleem is opgelost. Op maandagmorgen 6 juli heb ik de brandweer van Hasselt verwittigd. 's Morgens om 10h hadden er al 35 Hasselaren die dag hetzelfde gedaan. Op woensdag 8 juli werd de wespennest deskundig verwijderd.
woensdag 22 juli 2009 - 17:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon