menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waar zouden jullie de vijver leggen in deze tuin afbeelding toegevoegd

Ga naar meest recente reactie

Ronny59

Ronny59

Hallo,

De tuin begint er al heel wat beter uit te zien dan voorheen Er is heel wat weggehaald, de meeste planten, de haag rondom en de buxusperkjes zijn terug gesnoeid en de dolomietpaden zijn afgeschraapt om een nieuwe laag te krijgen ...
Intussen heb ik drie lege stukken in de tuin, daar waar voorheen een wildernis van planten stond en een speelboot voor de kinderen lag. Ik zou graag in de toekomst een vijver aanleggen, geen plastic voorgemaakte vijver, maar met folie zodat ik het een 'natuurlijk' uitzicht kan geven. Mijn planning was dat te doen waar de boot lag, maar anderen zeggen me dat het beter op de lege plek naast het terras zou zijn. Momenteel kan ik nog aanpassen, maar binnenkort haal ik grasmatten en repareer ik twee van de drie stukken, dus ik zou dan wel de knoop moeten doorhakken... Daarom de vraag : waar zouden jullie de vijver plannen ? Ik heb een foto bijgevoegd zodat jullie kunnen zien hoe de rest van de tuin ingedeeld is.

Met dank voor de tips !

Ronny

tuin voorheen :

[afbeelding verwijderd niet-https]

tuin zoals hij er nu uitziet (de twee mogelijke plaatsen voor de vijver zijn gemarkeerd) :

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 17 mei 2009 - 21:22
hildavw

Hildavw

Ik denk dat je meer kan genieten van je vijver als je hem dicht tegen het terras aanlegt.
Ook ligt hij dan verder van de bomen, zodat je minder bladeren zal moeten verwijderen, maar dat hangt natuurlijk ook af van de windrichting.

groetjes van Hilda
zondag 17 mei 2009 - 21:33
Sarah

Sarah

Lekker dicht bij het terras, gezellig.
Veel te zien ook s'avonds als het donker is en er verlichting rondom is.
Vissen, insecten, kikkers, spinnen die een web aan het maken zijn van de ene plant naar de andere. Ja hoor zeker dicht bij het terras.

Groetjes Sarah
zondag 17 mei 2009 - 21:52
LauraK

LauraK

Mooie tuin, Ronny! Dat wordt zomeravonden lang genieten, als alles af is.

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers: de vijver naast het terras zou ik zelf ook doen.
Niet alleen omdat je er vanaf het terras veel beter zicht op hebt, maar ook omdat
de vijver dan beter in het licht gesitueerd is, en je waarschijnlijk minder last van
algengroei zal hebben.

Plaats je ook foto's van de voortgang van het karwei, en natuurlijk ook van het
eindresultaat? Daar zijn we hier dol op!

Groeten van Laura.
maandag 18 mei 2009 - 09:40
annis

Annis

Zoals de anderen reeds aangaven zou ik hem ook naast het terras leggen.Alleen moet je zorgen dat je voldoende plaats over houdt voor je heg te snoeien.
Het zou ook fijn zijn als je vanuit het huis zicht op de vijver hebt zo kun je in minder mooie dagen genieten van je vijver. Er komen ook veel vogel gebruik maken van een bad of als drinkplaats. Wij hebben de vijver vlak bij de tuinkamer liggen waarvan de ramen tot op de grond komen. Zo is het echt genieten van alles wat leeft in en om de vijver.

@nnis
maandag 18 mei 2009 - 15:45
Ronny59

Ronny59

Iedereen blijkt hier voorstander van de vijver naast het terras dat is voor mij trouwens ook makkelijker, want ik heb de plaats waar de boot lag al opgevuld met grond naast het terras (zie foto). Het zal dus wel naast het terras worden !

mvg

Ronny
dinsdag 19 mei 2009 - 19:31
Rita1960

Rita1960

Hoi Ronny,
Misschien een beetje laat, maar zag deze vraag nu pas.

Heel eerlijk? Ik zou de beide "ringen" verbinden tot één grote vijver, het ene stuk wat dieper dan het andere met als het lukt een soort "overloop" of waterval/loop.
Het zand heb je al omdat je de vijver toch moet uitgraven.

groetjes,

Rita
dinsdag 19 mei 2009 - 20:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon