menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe beplanten met zwart plastiek

Ga naar meest recente reactie

Matabish

Matabish

Voortuin van nieuwbouw was geheel overwoekerd door onkruid.
Zwart plastiek overgelegd met daarop schors.
Nu zouden we dat graag laten overgroeien met 'Lampepoetsersgras' en een paar mooie struiken.
Is dat mogelijk door gaten in het plastiek te maken waar nodig?
Kan dat gras zijn pollen uitbreiden op die manier??
Of moet dat plastiek weg en enkel de schors terugleggen?
'k Ben benieuwd...

Hartelijke groeten,
Matabish.
vrijdag 15 mei 2009 - 15:41
Kent

Kent

Ik zou zeker de plastiek laten liggen en gaten maken om de planten in te zetten . Eventueel na een jaar of twee later de gaten wat groter opensnijden .
Ik heb het al twee keer zo gedaan met een hele beplanting en binnenkort wod er hier nog zo een stuk aangelegd , voor mij de beste manier om onkruid de baas te kunnen




Rita
vrijdag 15 mei 2009 - 21:46
Matabish

Matabish

Hartelijk bedankt Rita!!
vrijdag 15 mei 2009 - 21:52
Kent

Kent

Graag gedaan hoor , ik weet hoe onkruid kan gaan woekeren en door worteldoek komt het nog door - door plastiek niet )


Rita
vrijdag 15 mei 2009 - 22:01
Peppody

Peppody

dan is het plastiek van mij zeker te dun. Ik had vorig jaar van dat zwarte aardbeienplastiek gekocht, gaten gemaakt mijn aardbeien er in gezet en nu heb ik overal in het plastiek gras staan. Komt er gewoon doorheen... Ik ga het na dit seizoen helemaal eruit halen en dan maar geen plastiek tussen de aardbeien want ik krijg het gras er zo niet uit. Nu heb ik wel van dat gras wat lange witte wortels maakt waar overal het gras weer op groeit.... Heel irritant groeit door de hele tuin heen.
zaterdag 16 mei 2009 - 14:13
printemps

Printemps

Heb dezelfde mening

En trek nadien die plastiek er maar eens tussenuit

mvg lentean
zaterdag 16 mei 2009 - 14:37
Kent

Kent

Ik heb elke keer al dikke plastiek genomen , niet van die dunne en geen enkel probleem hier
zondag 17 mei 2009 - 21:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon