menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wintergroene boog in voortuin voor de auto

Ga naar meest recente reactie

Cheke

Cheke

Hallo ik ben Cheke en nieuw op het forum.
Vw de luxe van 2 auto's en geen luxe garage ben ik op zoek naar alternatieven. Naast het huis kan er een carport komen,voor 1 auto, mits gemeentelijke en gebuurlijk akkoord.
Tevens denk ik aan een begroeide tunnel dus een groene carport. Al was het maar om een deel van de auto onder te rijden, zomers voor schaduw , winters voor enigszins ijsvrij te blijven.
Die zou in de voortuin moeten staan.
We hebben aan een zijde een coniferen haag en er staan een paar bosjes bamboe van het soort tot 1.5 mtr hoogte.die kunnen ook nog verplaatst.
De breedte van de tuin voor is 16 mtr. Het huis staat in het midden en is 10 mtr breed. Door de breedte van de coniferen kan ik aan 1 kant niet met de auto langs het huis parkeren.
Heeft er iemand een idee? Zelf heb ik een soort tunnel gezien van haagbeuk ondersteund door een ijzeren frame er kan een flinke bus onder staan. Zelf zou ik kiezen voor winters groenblijvende begroeiing.
groet jes Cheke
donderdag 16 april 2009 - 22:59
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik denk dat het meest voor de hand liggende klimop is. Dat blijft altijd groen en laat niet te veel vuil op je auto vallen.
Ik heb ook al eens gezien dat dakplatanen gebruikt worden om als overdekking te dienen, maar die houden in de winter natuurlijk niet veel tegen.

Groetjes, karen
vrijdag 17 april 2009 - 10:59
Cheke

Cheke

Klimop voor het dak en thuja leilander voor de zijkanten zou dat iets zijn ? Dan maken we een pergola van hout met de klimop langs de palen en erussen de thuja. Dan heb ik schaduw en een dakje. . Dat zou toch zonder vergunning moeten kunnen lijkt me of niet?
groeten Cheke
vrijdag 17 april 2009 - 17:49
Eniavaswen

Eniavaswen

Lijkt me wel een goed idee. Ik veronderstel dat het wel zonder vergunning zal mogen, maar voor de zekerheid kan je altijd eens bellen naar de gemeente om het na te vragen. Voor sommige dingen is er wel een meldingsplicht, maar ik weet niet of dat ook zo is voor natuurlijke elementen.
maandag 20 april 2009 - 08:17
dendrodan

Dendrodan

Als je kan wachten tot 1 sept 2009 want dan moet je geen vergunning meer hebben voor bepaalde verbouwingen zoals tuinhuis, veranda, garge je moet een kijken op http://www.vlaanderen.be daar staat het ergens tussen. Ga ook moeten wachten voor mijn tuinhuis zodat ik e geen vergunning meer moet voor vragen,want die adminstratieve rommel duurd soms wel eventjes.
maandag 20 april 2009 - 09:23
Polplastron

Polplastron

Persoonlijk vind ik een groenblijvende Clematis armandii mooier en frisser dan klimop. Klimop woekert en zit na een tijdje vol stof dat bij gevoelige mensen astma en allergie kan aanwakkeren. En ja daar ben ik één van, vandaar.
vrijdag 24 april 2009 - 22:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon