menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Probleem met grasmaaier

Ga naar meest recente reactie

stof

Stof

Hey allemaal

Ben gloednieuw hier, heb intussen al veel nuttige dingen gelezen, maar heb toch ook een vraag.

Vanavond wou ik de eerste keer dit jaar de grasmaaier bovenhalen voor een eerste beurt, het is een Powerplus met Briggs & Stratton motor. Type POWGX6010. We hebben deze een jaar geleden aangekocht. Bij het starten vorig jaar moest ik echter 20 keer als een gek aan het koord trekken eer hij in gang geraakte. Er is een automatische choke functie, dus dat zou het niet mogen zijn. Het koord komt ook redelijk moeizaam uit de roller, je moet echt heel stevig trekken.

http://www.forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=11&page=1&tid=22860 staan nog meer specs over de maaier.

Vandaag echter, weigerde hij na een 100 tal keren nog steeds dienst.
Er steekt voldoende benzine en olie in...

Heeft iemand wat raad aub, zou het enorm op prijs stellen.
Alvast bedankt
Kristof

dinsdag 14 april 2009 - 20:53
deHaan

DeHaan

Breng hem weg voor een onderhoudsbeurt, dan ronkt hij weer met plezier.
Je had hem al veel eerder voor een beurt weg moeten brengen, want hij moet met een paar keer trekken echt wel lopen.
dinsdag 14 april 2009 - 21:22
summerspookje

Summerspookje

stof

aan de motor is een rood toppeke, in rubber, dat is een pompke, een paar keer daar op duwen, dan aan de hendel of koord trekken , om te starten


het volgende kan ook , dat de bougies moet vervangen worden of gekuist


probeer eens , we hebben ook zo éne

groetjes

summer
dinsdag 14 april 2009 - 22:18
choco

Choco

Hallo,

Heb je soms niet vergeten de motorstophendel in te houden, anders start hij volgend jaar nog niet.
Dit is maar een gissing hoor, ik kan anders niet zo direct met een oplossing komen.

Dirk
woensdag 15 april 2009 - 22:19
rombaft

Rombaft

hier zijn verschillende mogelijkheden

- heb je vorig jaar misschien het benzinekraantje toegezet ?
- door het vele starten en een mindere bougie kan het zijn dat je de motor ook "verzuipt" daarvoor meot je tooch even de bougie uitdraaien, motor een half uurtje zonder bougie (laten uitdrogen) bougie eens netjes opkuisen (of direct een nieuwe kopen, kost misschien 10 euro) .
- het kan zijn dat de carburator verstopt zit doordat er fracties in de benzine uitzakken en dan krijg je een aanlading, dan kun je ofwel je carburator eens uitkuisen ofwel een of andere spuitbus met "startpilot" kopen , die spuit je in de luchtfilter tijdens je trekt, grasmachine start, maakt flow en kuist zichzelf op.
donderdag 16 april 2009 - 07:48
wilfridhae14

Wilfridhae14

Kan helaas niet helpen.ik krijg gewoon geen benzine tot in de carburator.nieuw pompje gezet......geen druppel.nu denk ik dat er teveel olie in de benzine zat en dat de carburator dicht zit.ga deze eens schoonmaken
dinsdag 14 augustus 2018 - 12:50
Dany

Dany

Hoelang zit de benzine er in want met oude benzine start de motor heel moeilijk, ik spreek uit ervaring in de tijd ook veel gesukkeld met oude benzine trekken en trekken zonder resultaat tot dat ik er verse benzine in deed 1 maal trekken en hij draaide.
Ook kijken of het luchtgaatje op de benzinedop niet verstopt zit.
dinsdag 14 augustus 2018 - 15:32
johanvanho19

Johanvanho19

Ik heb een Husqvarna 405x. Helemaal niet tevreden over. We hebben 229m2 nieuwe grasmatten. Na twee weken reeds onbalans messen. Dan problemen met botsingen die er niet waren. Toestel ging plots in veiligheid wegens aandrijfwiel achteraan dat niet kon werken wegens belemmering door gras. Nagekeken maar daar was niets aan de hand. Terug gestart, gaf geen tik meer. Alles getracht maar toestel wou gewoon niet meer gaan maaien. Na 1 maand min of meer gewerkt te hebben is hij ondertussen reeds 3 maand in herstelling. Een echte schande, geen dienst naverkoop die je een oplossing bied. Printplaat moet vervangen worden maar is niet voorradig. Koop vooral GEEN Husqvarna. Veel te duur en het is een overroepen merk. Kwaliteit en service NUL. Mijn toestel gekocht omdat je er een elektrische bosmaaier bij kreeg om de kantjes te snijden. Ze vergeten je er wel bij te zeggen dat die niet leverbaar is voor het einde van dit jaar. Dat ook zal een loze belofte zijn. Vanhorenbeke Johan. Kortessem. BELGIE
zaterdag 25 juni 2022 - 02:52
PeterC

PeterC

Dat verrast me.
Wij hebben een Husqvarna 420. Al 2 jaar in bedrijf. Rijdt tijdens het seizoen dagelijks een 4-tal uur.
Tot nu volledig probleemloos. Rijdt zich ook nooit vast.
Ik ben er heel tevreden over.
zaterdag 25 juni 2022 - 11:20
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Ik rijd probleemloos met een Honda hr21 die meer dan 30 jaar oud is.

Zoals al aangegeven, bougie, maar beter nog gewoon binnen steken om af te stellen. Zonder onderhoud kort je de levensduur in.
maandag 27 juni 2022 - 00:04
PeterC

PeterC

Een Husqvarna 405X is een robotmaaier. Daar zit geen bougie in.
maandag 27 juni 2022 - 19:01
johanvanho19

Johanvanho19

Beste, de 405x is een robotmaaier inderdaad. We hebben deze aangekocht op aangeven van een kennis die een ouder model heeft. Deze nieuwe (en dure) modellen hebben schijnbaar wel problemen. Ik heb een resem foutcodes van de robotmaaier ontvangen. Service bij Husqvarna is onbestaande. Ze steken zit weg en nemen geen standpunt in. Komen zelfs niet met een tegemoetkoming voor het leed! Ondertussen moeten we een grasmaaier bedelen bij de buren om ons gras te kunnen maaien.
Een groote schande voor zo een in de wolken geprezen merk. Ik ga hem zeker aan vrienden en kennissen niet aanraden
maandag 27 juni 2022 - 19:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon