menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paardenbloemen

Bartelings

Bartelings

Hallo tuinliefhebbers,wie kan mij helpen aan de wereldtip om paardenbloemen te bestrijden cq voorkomen.Ik heb fibromyalgie,spierreuma,langdurig schoffelen is geen optie,maar ik wil wel van die paardenbloemen af.

Wil niet te veel gif gebruiken,maar denk niet dat ik daar om heen kan.

Dus alstublieft,overlaadt mij met tips!!!!!

Vriendelijke groeten,
Eva Cats.
dinsdag 14 april 2009 - 17:33
annis

Annis

Kijk eens op deze site staat iets over een paardebloemstopper.
http://www.weedcontrol.nl/Download/Onkruidbeheer-particulier.pdf

Misschien is dit wel een oplossing voor het probleem.

Welkom op dit leerrijke forum.

groetjes Annis
dinsdag 14 april 2009 - 19:38
summerspookje

Summerspookje

bartelings

wel ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad, ge hebt vast ook de stengels met de bollen pluisjes niet gezien , dat zijn namelijk de zaden van de paardeblomen ( verd...e)ik steek ze uit met zo een tang , dan heb ik ze met pee en al, veel werk natuurlijk, maar dan komt die toch al niet meer terug, ik krijg die cadeaux van de boer rechtover mijn deur, zijn weide is vergeven van de paardebloemen, weing aan te doen hoor als ge zo een veld voor je hebt, met verdelger gaat een beetje , maar toch ook maar temporare hopelijk hebt ge zo geen bevoorrader rondom u tuin

groetjes

annie
dinsdag 14 april 2009 - 22:36
Polplastron

Polplastron

Handmatig verwijderen is het meest doeltreffend. Pesticiden doen het blad afsterven wat lelijke bruine hoopjes in je gazon maakt.

Als je de bloemen verwijdert voor ze zaad vormen, dan kan de plant zich niet verder verspreiden. Paardenbloem is een tweejarige plant dus hij sterft na een tijdje vanzelf af!
vrijdag 24 april 2009 - 13:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon