menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bankirai terras dringend

Ga naar meest recente reactie

Nijnkonijn

Nijnkonijn

Jaren geleden, in de tijd dat de dieren nog spraken en er nog geen denken was aan een hond in huis, werd hier een bankirai terras aangelegd.
OK, ik geef toe dat ik het de laatste 2 jaar wat verwaarloosd heb, maar met volle moed begon ik aan de grote schoonmaak.
Om te beginnen viel al onmiddellijk op dat enkele latten volledig 'gekrakkeleerd' zijn, van hardhout is niet echt meer sprake op die plaatsen.
Vandaag zou deel 2 worden aangepakt. Onder de latten werd destijsds een onkruiddoek aangelegd, tussen de latten zitten kleine spleten.
Met een keukenmes in de hand en op handen en knieën, begon ik enkele spleten proper te maken die helemaal vol zand zaten en toen zag ik het ineens. Bangelijk hoeveel haar er onder die latten verstopt zit Ik spreek niet over handen vol, maar over zakken vol!!!!!!
Nogal logisch dat de boel begint te rotten, als het vocht gewoon niet meer weg geraakt door die dikke pakken haar die ertussen zitten

Vraag is nu: bestaat er een of ander product om dit op te lossen, zonder dat mijn hout beschadigd wordt?!
Ik zit nu al 3u met een mesje te pulken op amper 2m², dus ik zie me niet nog dagen en dagen pulken om de rest van het terras te doen. (+ 27m²)
Andere optie is natuurlijk om enkele planken los te vijzen, maar ten eerste moet dan half 't terras worden afgebroken, waar ik absoluut niet alleen aan begin, ik krijg zelfs niet één vijs los Maar wat dan nadien?! Want als het zo verder gaat, kan mijn terras binnen dit en 2j de vuilkar op vrees ik.... En geld voor een nieuw terras is er absoluut niét, dus ik ben echt hééééél dringend op zoek naar een oplossing......
zondag 12 april 2009 - 14:55
Plantadvies

Plantadvies

Graaf eens een rand weg langs de vlonder als dit toe laat. Probeer dan met een hoge drukreiniger naar de zijkanten toe te spuiten. Zo spuit je met een krachtige straal alles goed schoon en bovendien zal er een hoop zand en vuil naar het lager gedeelte wat je hebt uit gegraven, toe vloeien.

Plantadvies
zondag 12 april 2009 - 16:15
Nijnkonijn

Nijnkonijn

Alle kanten aan de tuin werden afgemaakt met hout en zitten dus toe. De planken zelf lopen vertikaal op de muren toe, dus dan zit het vuil daar nog vast
Graven is dus niet echt een oplossing vrees ik....
zondag 12 april 2009 - 16:18
Plantadvies

Plantadvies

Probeer dan een hoop weg te spuiten met een hoge drukreiniger, dat scheelt alweer een hoop. Ik neem aan dat aan de voorkant van de vlonder de rest van de tuin begint. Graaf hier dan een kleine geul. Het vuil zal hier dan enigzins in weg zakken.

Plantadvies
www.plantadvies.com
zondag 12 april 2009 - 16:22
printemps

Printemps

Kan je aan de zijkant geen plank losmaken en nadien gewoon los laten liggen
Aan de kanten loop je toch niet en dan kan je het nadien zonder probemen open maken en kuisen en natuurlijk terug dicht leggen

mvg lentean
zondag 12 april 2009 - 22:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon