menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon herstellen

Anvg

Anvg

Hoi allemaal,

Ik ben een hele nieuwe tuinier. Voorlopig heb ik enkel nog een gazon te onderhouden en daar is het al misgelopen!!!

1,5 jaar geleden hebben we nl., nadat de achtertuin van onze nieuwbouw was opgehoogd, gazonzoden gelegd. Vooraleer we die gazonzoden hebben gelegd, hebben we iemand laten komen met een rotoreg. Die persoon zei ons dat we, nadat hij er met die rotoreg over was geweest, niets meer aan de grond moesten doen en er zo heel goed die gazonzoden op konden leggen. Hetgeen wij dan ook gedaan hebben. Al vrij vlug merkten we dat dit toch niet zo ideaal was (normaal gezien moet je toch de bodem platwalsen!).
Onze gazon ligt er nu dus heel hobbelig bij.
Daarnaast hebben we ook op veel plaatsen last van drassigheid als het fel geregend heeft en is ons gazonnetje al vrij geel na 1,5 jaar.
Volgens sommigen zou de grond waarmee onze tuin is opgehoogd, afkomstig zijn geweest van een maïsveld. Vooraleer we het gras hebben gelegd, stond het namelijk vol met een onkruid dat typisch is voor maïsvelden.
Wij denken nu dat die drassige plekken + het vergelen te maken hebben met de slechte ondergrond.

Mijn vragen:
1. Wat kunnen we doen aan de hobbeligheid van onze gazon?
2. Wat kunnen we doen aan die drassige plekken?
3. Wat kunnen we doen aan het geel worden?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes
An
maandag 30 maart 2009 - 21:51
Ntone

Ntone

Hobbeligheid: frequent rollen.
Drassige plekken: diep beluchten, zitten waarschijnlijk ondoorlatende lagen onder...
Geel worden: eerst proberen met organische meststof om te zien of je er terug leven in krijgt....

Indien nodig wil ik gerust ook eens komen kijken naar de situatie...
maandag 6 april 2009 - 14:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon