menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waar planten kopen

Ga naar meest recente reactie

honing

Honing

Ik ben niet zeker dat ik deze vraag hier mag stellen, wegens reclame of juist slechte reclame. Ik hoor het wel als het niet mag of jullie mogen mij ook mailen.

Wij gaan dit voorjaar onze tuin aanplanten, hebben een volledige plantenlijst klaar (an samenspraak met tuinarchitecte), maar we weten niet goed waar we de planten moeten kopen.
Ik heb op diverse plaatsen al prijzen opgevraagd, en die zijn heel uiteenlopend. Hebben jullie specifieke tips voor ons voor een goede prijs-kwaliteit van planten bij een kweker of tuincentrum?
Bedankt!
woensdag 11 februari 2009 - 14:07
Karintje

Karintje

Hallo Honing,

allereerst Welkom hier

Zou je ons ook even kunnen vertellen in welke regio jullie wonen?? Dat is iets makkelijker om te antwoorden op je vraag
Als jullie in Oostende wonen is het een beetje zot om tuincentra in Limburg aan te bevelen hé!?

Grtz,
Karin
woensdag 11 februari 2009 - 18:15
sunjet

Sunjet

even googlen of goude gids
en alles kom in orde

groeten sunjet
woensdag 11 februari 2009 - 20:12
honing

Honing

Googlen en goudengidsen kan ik prima. heb ook al heel wat zaken gevonden...maar de prijsverschillen zijn enorm.
Wij zijn dus van het limburgse, maasmechelen meerbepaald. Tot nog toe is Pelckmans met grote voorsprong de goedkoopste zelfs inclusief levering, maar ik vraag me dan af of het wel verstandig is om bij de "goedkoopste te kopen".
woensdag 11 februari 2009 - 22:51
Eniavaswen

Eniavaswen

Pelckmans is wel bekend en grootschalig, dus ik denk niet dat je heel veel risico loopt op een miskoop.
Heb je al eens gekeken op www.kwekerijen.net?
donderdag 12 februari 2009 - 13:01
vanparystje

Vanparystje

pelckmans is inderdaad bekend in de oren, natuurlijk moet je wel opletten die gasten verkopen heel veel planten en niet alle planten zijn van kwaliteit.

Alsje kunt ga ze cash en kerry halen, zo pik je de planten zelf uit en plaats je ze in je wagentje.

Ik weet wel niet op pelckmans aan particulieren verkoopt, en anders vraag je het aan een tuinaannemer die ze afhaalt en zijn gewoon 6% rekent kwa btw en afzet bij je huis.

En alsje mag ga mee naar de kwekerijen met de tuinaannemer..
vrijdag 13 februari 2009 - 23:00
honing

Honing

Pelckmans verkoopt zeker aan particulieren en hun planten komen van http://www.bloemenland.net heb ik gelezen op hun website.

Iemand heeft me gewezen op het mogelijke grote prijsverschil tussen planten in container en planten gewoon met kluit. Kan iemand me vertellen wat de voor en de nadelen van de twee zijn.
Bedankt!
maandag 16 februari 2009 - 08:50
Karintje

Karintje

Hoi Honing,

Als ik het goed voor heb kan je planten in een container (bijna) het hele jaar door aanplanten. Planten/struiken met kluit enkel in het voor- en najaar

grtz,
Karin
maandag 16 februari 2009 - 12:34
sunjet

Sunjet

genkerplantencentrum te genk
ze hebben daar veel keuze
groeten sunjet
maandag 16 februari 2009 - 19:37
iecee

Iecee

Ik zou ze niet bij pelckmans kopen want hun kwaliteit is niet alles
Ik zou niet naar een tuincentrum gaan want het zijn vaak zulke piepkleine plantjes.
maar naar een vaste plantenkwekerij
een kilometer of 8 daarvandaan net over de grens in luyksgestel zit een kwekerij waarvan ik niet op de naam kan komen die goeie planten heeft, en ook niet duur als je ze in kleine potjes koopt.
Ik kan in deze buurt 2 heel goeie kwekerijen aanbevelen
de gieteling in Luyksgestel goeie kwaliteit ze sturen ze ook op en geven korting op grote partijen
ze hebben een website met hun prijzen
en verder tielens of thielens in neerpelt leuke kwekerij met veel keus, goeie kwaliteit, veel van eigen kweek.
vaste planten heesters en bomen.
weet niet of ze een website hebben
vaste planten worden altijd in containers verkocht en kan je het hele jaar planten.
groetjes
maandag 16 februari 2009 - 22:21
honing

Honing

Bedankt voor de reacties!

Bij genkerplantencentrum hebben we ook een offerte gevraagd en die zaten ongeveer 500 euro duurder als pelckmans.
Onze duurste offerte was trouwens 2 keer zo duur als de goedkoopste, dat zijn toch enorme verschillen niet? Maar we willen inderdaad ook geen kat in een zak kopen.

Iecee bedankt voor de goeie tips, ik had van deze twee kwekerijen nog niet gehoord, maar ga het zeker even onderzoeken!
dinsdag 17 februari 2009 - 08:51
iecee

Iecee

hallo
Als je niet zo heel veel van planten weet koop je beter bij een degelijke kweker die ook nog advies geeft.
maar er zijn ook nog kwekers die garantie geven
zelf woon ik nu in de buurt van gent waar keus te over is maar in imburg is niet zo heel veel.
Ik vind de heesters van Pelckmans niet slecht die hebben ze vaak aan een mooi prijsje, maar heesters gaan ook maar zelden dood.
dinsdag 17 februari 2009 - 14:41
miertje2

Miertje2

ben ook aan het overleggen waar ik mijn planten zal halen....maar ik woon in bredene.
iemand ervaring met floralux?dadizele!

miertje
donderdag 26 februari 2009 - 08:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon