menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Regenton met vaag spul erin

Ga naar meest recente reactie

andreash

Andreash

Hallo,

Volgende vraag (-:

Ik heb onlangs een grote ton van wel 190 liter gekocht en die omgetoverd tot een heuse regenton. Wat er precies in die ton gezeten heeft weet ik niet maar het was in ieder geval spul dat gebruikt wordt om de uiers van koeien mee te desinfecteren. Er zat dus jodium in.

Ik zat me af te vragen hoe ernstig dit het bodemleven in de war kan schoppen als ik de ton niet eerst een hele tijd vol laat staan met water waardoor de jodium uit het plastic IN het water kan sijpelen. Het ding zit ondertussen half vol en het water is enigszins oranje gekleurd en er drijven vlokjes in/op.

Wie helpt!?

Groeten,

AndreasH
maandag 26 januari 2009 - 11:59
printemps

Printemps

hallo

jodium zit toch ook in zout ?
en dat spul waar ze de uiers mee ontsmetten kan toch ook met de melk meekomen?
is misschien niet zo erg maar
zet het eens vol me water en laat het dan na een tijdje weglopen in de goot
dan ben je zeker hé

mvgan
maandag 26 januari 2009 - 12:08
andreash

Andreash

Dat was ook mijn idee om te doen inderdaad. Ware het niet dat we niet echt een goot hebben om het te laten weglopen. Maar vooruit. Die 150 2m naast ons is 1 grote wildernis met alleen maar kweekgras. Misschien dat het daar dan wel niet zoveel uitmaakt.
Het ging me er meer om dat het desinfecterend is. En bodemleven daar misschien niet zo van houdt?
maandag 26 januari 2009 - 12:13
leeuwtje

Leeuwtje

Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt.
Die rode vlokjes die jij noemt zitten bij mij ook in de regenton. Ik weet niet wat het is maar ik dacht altijd iets van algen of zo.
maandag 26 januari 2009 - 13:42
Rita1960

Rita1960

Andreas,
als het idd spul is waarmee de uiters van koeien schoongemaakt werden, kan het niet echt veel kwaad. Immers, als de melk niet schoon is, doordat de uiers smerig zijn, wordt de melk afgekeurd. Als het spul is wat niet in de melk mag komen wordt de melk eveneens afgekeurd (en de boer krijgt een flinke boete).
Dus zou ik me er niet zo veel zorgen om maken.

groetjes,

Rita
maandag 26 januari 2009 - 17:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon