menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Borders heraanleggen

EllenBeerden

EllenBeerden

Hallo,

Ik heb weinig info over tuin, ik doe het wel heel graag en zoals het me lukt.
Om het makkelijker te maken in het snoeien en onderhoud heb ik enkele veeleisende borders leeggemaakt, de border waar heide stond leek niet goed te lukken, de heide geen kapot.

Dan had ik ook nog een border waar allemaal kleine sparretjes stonden, nu zijn deze allemaal uit en wil ik één border pachysandra planten. Is dit een geschikte bodembedekker? met weinig onderhoud? Kan ik dit nu al planten of moet ik de grond even laten herkomen?

Heeft iemand nog een bloemig idee voor een de andere border? Liefst waar ik zo weinig mogelijk snoeiwerk aan heb, dit alles wegens tijdsgebrek gedurende het schooljaar....

Alvast bedankt

Ellen
woensdag 30 augustus 2006 - 22:25
JovanDreumel

JovanDreumel

Pachysandra terminalis kan heel goed. Die is niet veeleisend. Ook Vinca minor en Vinca Major zijn gemakkelijke bodembedekkers en kunnen ook nog bloeien.
vrijdag 1 september 2006 - 17:22
Kwest

Tekst aangepast

Kwest

Een volledige border met Pachysandra terminalis lijkt me een beetje saai. Een betere oplossing lijkt me een border met heesters die maar 1 maal per jaar gesnoeid moeten worden. Tussen de struiken kun je dan bodembedekkers planten zoals Jo suggereert. Dan moet je ook minder wieden.
zaterdag 2 september 2006 - 01:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon