menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

In-Lite tuinverlichting plug en play

MDB

MDB

Hallo,

Ik ben net begonnen een serie tuinverlichting aan te brengen in de tuin van In-Lite. Het zou plug en play moeten zijn, maar de aansluitingen vallen me vies tegen.
De prikkertjes prikken nauwelijks door de kabel heen en de schroefdoppen draaien door als je het vaster aan wilt draaien. Bovendien is de aansluiting in de transformator rondweg waardeloos. De dikke kabel krijg je bijna niet onder de schroefjes gewurmd. Ik had verwacht dat ook dat eenvoudig zou zijn.
Iemand veel ervaring die nog een goede tip heeft?
Kabel is 14/2 en transformator 250
donderdag 11 september 2008 - 19:37
Karintje

Karintje

Hallo Machteld,

Wij zijn er héél tevreden van.

Hebben de kleinste ledverlichting (22mm) in XLtegels van 100cm x100cm verwerkt en we hebben geen problemen ondervonden. Transfo ok, kabels ok, geen doordraaiende schroefdoppen... Hier was het idd "Plug and Play" en het resultaat is erg mooi.

Ondertss zijn we begonnen aan de achterkant van onze tuin en ook nu zijn we van plan terug In-Lite te kiezen, gewoonweg omdat het zo simpel is en je er verschillende kanten mee uit kunt qua verlichting

Grtz,
Karin
vrijdag 12 september 2008 - 15:22
MDB

MDB

Hallo Karin,

En had je ook die dikke kabel 14/2? Als je alleen de kleine ledjes hebt, heb je vast een ander type kabel, en ook niet de 250 transformator?
Naar later bleek op een website van een winkelier, die heel goed met foto's uitleg gaf, moest ik de inlegjes weglaten omdat anders de prikkertjes niet ver genoeg in de 14/2 kabel komen. Dat had In-Lite zelf ook wel in zijn handleiding kunnen schrijven, dan was dat probleem al minder geweest. Dan draaien de doppen ook niet meer door.
En helaas past de kabel maar net in de transformator, en moet je echt wurmen om die dikke kabel met de ruime kabelschoentjes onder de schroefjes te krijgen. De plaatjes zitten echt heel diep verzonken, en dus kun je er met je vingers niet bij. Met een pincet heb ik het op zijn plaats gekregen. Bij mij heet het dan geen plug en play meer.
Nu werkt alles en kan ik vanavond kijken welke verlichting goed staat en wat er dan nog bij moet komen.
Ik vind de aansluitingen best groot om weg te werken.
Fijn dat jij zo tevreden bent. Ik hoop dat ik dat ook ben als alles is aangesloten.
vrijdag 12 september 2008 - 19:08
Karintje

Karintje

Hoi Machteld,

Ook hier is de kabel 14/2, omdat wij toch meer dan 40 meter nodig hadden voor ons verlichting + hebben we onder ons XL tegels extra verlengingen moeten aansluiten. Er is verder ook nog een spot op aangesloten (onder een boom) en we gaan zelfs die kabel nog uitbreiden naar achter toe met verschillende ledjes.
Hoeveel Watt zit er op jullie kabel aangesloten??? Dat moet me nogal wat zijn aangezien je een transfo van 251 hebt!
Wij hebben nu een transfo van 56W waar alles op aangesloten is en als we aan de tuin achter beginnen moeten we nog een transfo van 56 en 108W bijhebben. Waarom nog 2 stuks, vraag je je mss af? Dat komt omdat die van 108W net te weinig was en die van 250W net te veel Wel stom, maar eigenlijk wel beter zo, omdat die verlichting op een apart circuit zitten en we de timer apart kunnen instellen!

Ik hou je verder op de hoogte van de werken hier
Laat eens weten hoe het bij jullie is als alles is aangesloten.

Grtz,
Karin
zondag 14 september 2008 - 13:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon