menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanleg kippenpark

Gespeel

Gespeel

Ik zou een grote kippenren willen zetten, maar die groene paaltjes en staaldraad (van bekaert of betafence en zo) die daarvoor gebruikt worden zijn erg duur. Kan mij daarom iemand zeggen waar die het goedkoopst zijn? Bij Gamma of Brico of ergens anders? Zijn er bedrijven die kortingen geven voor grote hoeveelheden? En kent er iemand een firma die dat kan plaatsen? Mag ook goedkoop zijn

Andere tips zijn ook welkom!
maandag 25 augustus 2008 - 13:17
albin

Tekst aangepast

Albin

vergeet het bij gamma en brico, dat gaat altijd volle pot betalen zijn. je kan eens zien bij een groothandel, die aan particulieren wilt verkopen. als je veel neemt kan je een redelijke korting krijgen. Ofwel moet je zoeken naar alternatieven. Die zijn er genoeg, maar moeilijk te vinden geef ik toe

bedrijven zoals segaf e.d. kunnen soms interessant zijn omdat zij hun ijzerwaren aan een inkoopprijs hebben waarvan je zou verschieten
vrijdag 5 september 2008 - 18:42
Rita1960

Rita1960

Hallo,

Waarom neem je geen gewoon kippengaas met houten palen? Is altijd goedkoper dan Be.. draad.
Gaat wel niet zo lang mee.. maar ja zoals mijn man altijd zegt: "Goedkoop is duurkoop" en dan komt
steevast "Beter duur dan niet te koop"
( Hangt er ook vanaf hoelang je kippen wilt houden)

Groetjes uit het "zuinige Nederlandse"

Rita
vrijdag 5 september 2008 - 19:50
Peppody

Peppody

wij gaan begin volgend jaar onze kippenren maken en dat doen we 'gewoon' van palen die in ijzeren houders worden gezet, de ijzeren houders gaan de grond in, in het beton, vervolgens kippengaas er tegenaan wat ook een stuk in de grond gaat tegen de gravende knagers en we maken het van boven ook direct dicht zodat de steenmarters er niet in kunnen. (wordt dus 1.80 - 2 meter hoog).

Dus geultje graven, beton gieten, ijzeren paalpunten waterpas erin, gaas er tegen aan, uit laten haren. Palen in de houders zetten, onderste laag gaas die al in het beton staat er tegen aan spijkeren en zo laagje voor laagje gaas naar gewenste hoogte tegen de palen aan spijkeren.
Is evengoed ook niet goedkoop, we halen het materiaal (palen, paalpunten) bij de Eurohandelsonderneming in Heerlen. Verder gewoon vergelijken wie het goedkoopste gaas heeft, misschien kun je het wel goedkoper via Internet bestellen (ff googlen) dan in de bouwmarkt kopen, zeker als je zo'n grote hoeveelheid nodig hebt.

Succes!
vrijdag 12 september 2008 - 21:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon