menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ijzeren frame met stenen er in waar kopen

Ga naar meest recente reactie

Nimue007

Nimue007

Hallo,
je ziet tegenwoordig meer en meer van die metalen frames met van die losse stenen erin, als afscheidingsmuurtje gebruikt. Heeft er iemand een idee waar je dit kan kopen?
bedankt,
Mieke
maandag 7 juli 2008 - 10:06
LauraK

LauraK

Hallo Mieke,

Veel grote tuincentra hebben ook een afdeling bestrating, en daar zal je zowel de frames als de keien
of stenen voor erin zeker wel vinden.

Groeten van Laura.
maandag 7 juli 2008 - 11:33
Spuddy

Spuddy

Toevallig gezien gisteren op 1000 zonnen op tv1?
maandag 7 juli 2008 - 23:21
Nimue007

Nimue007



Klopt! Maar we hadden het al gezien in De Tuinen van Appeltern vorig jaar.
Ik heb ook al verschillende mailtjes verzonden naar het bedrijf wat daar in Nederland die "muren" geleverd heeft en verkoopt maar geen reactie..
Ik zoek het nu dus maar wat dichter bij huis
maandag 7 juli 2008 - 23:25
printemps

Printemps

hallo


op de A12 richting Brussel,in de buurt van de Duvel brouwerij
daar staan er in de toontuin
denk dat die zaak eurostone noemt

mvg
an
donderdag 10 juli 2008 - 17:40
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Die zaak is in Londerzeel, inderdaad naast de A12, en heet gewoon "Stone".

Vermoedelijk staat er in het septembernummer van Hobbytuin een artikel over dergelijke kooien.
Bij de inhoud voor die maand, aangekondigd in het blad van juli-augustus, staat althans een foto, op de voorlaatste pagina.

Hé, ik heb een link gevonden :
http://www.tuin-steen.nl/sierartikel/schanskorven/index.php
en nog een (van Bekaert) http://www.betafence.com/site/index.asp?l=2

Je moet dus googlen op "schanskorven", dan vind je nog meer.

succes !

groetjes

Hilda
donderdag 10 juli 2008 - 18:54
Nimue007

Nimue007

Ik zit hier met een smile van het ene oor tot het andere!!!
Bedankt jullie allemaal! dat is inderdaad wat ik zoek, en nu weet ik ook hoe dat heet en kan ik er op googelen!

dikke merci!!!!
vrijdag 11 juli 2008 - 10:14
Wimus

Wimus

Hoi,

Wij maken die op het werk zelf met betonijzers, we maken dan kubussen waar de bovenkant van open is en vullen die dan op met maaskeien, de bovenkant erop en maken deze dan vast met zware ijzerdraad. deze kan je dan op mekaar stapelen. ze zijn natuurlijk wel zwaar

Groetjes Wim
vrijdag 1 augustus 2008 - 21:11
LOBU

LOBU

Verschillende soorten en maten stenen zijn te koop bij Matramat in Willebroek (Bert Ceunen), dit is aan het kanaal gelegen en een groothandel die onder andere aan betonfabrieken die echte steen in de afwerkingslaag van hun tegels gebruiken levert, je kan hier echter ook als particulier aan vrij voordelige prijzen kopen!
Aangezien er daar per boot geleverd wordt liggen de stenen er wel gewoon op bergen, er is niet echt een toonruimte, best ook even bellen voor je langsgaat, als er een boot wordt gelost is er niemand te vinden. Hij heeft ook schanskorven van hoge kwaliteit, maar deze zijn niet erg goedkoop.
Hij levert ook aan bij de meeste andere bedrijven die specialere soorten grind, steenslag, ... verkopen.

Zeker de moeite om prijs te vergelijken!
zaterdag 2 augustus 2008 - 11:45
lucky7

Lucky7

hallo,

je moet wel uitzoeken welke steenkorven je wil gebruiken. je hebt er die gebruikt worden aan de oevers van beken en rivieren en die hebben grotere gaten. als je ze wil stapelen moet je er ook een versteveging tussen zetten zodat ze niet vallen ook al zijn ze zwaar. je hebt ook verschillende manieren van sluiten de ene wordt aan elkaar verbonden met draad en de andere kan je gewoon dicht doen met een staaf ijzer die alles verbind. je kan ze zelfs op maat laten maken in verschillende vormen en grote's.
je kan ook kiezen voor gegalvaniseerde of niet als je ze niet behandeld gaan ze roesten en dit is niet zo tof voor op het terras.
weet wel dat ze niet goedkoop zijn.
als je de bovenste met lava steen vult kan je der her en der nog vetplanten inzetten.
de groeten uit het oosten
zaterdag 2 augustus 2008 - 13:33
sylvain

Sylvain

Hallo en al eens gedacht aan een beton net en dat gevuld met boomschors is perfect dicht en de vogels die gaan er gullig op afkomen
U , zet driepalen vierkant in de grond op een afstand die je zelf kiest maar de netten zijn geloovig 5 meter lang en 2 meter hoog aan beide zijde van de palen een net en maar vullen met boomschors dat niet zo zwaar is of maaskeien er tussen .
En is kwa prijs noch menselijk en zelf goed te maken ik he er tunnels van gemaakt me blauwe regen en die tunnel is 5 meter lang op 2 hoog en 2meter breed en daar kan ook van alles mee gebeuren laat de klimmers er maar tegen op gaan
groetjes en dag
woensdag 6 augustus 2008 - 00:37
Nimue007

Nimue007

Bedankt voor jullie reacties.

Wij hebben inmiddels prijzen ontvangen en voor een "muur" met van die korven en stenen van 7meter op 2 meter moet je toch snel een 2000 à 2400 euro rekenen.

Boomschors in van die netten zien mijn ouders (het is voor mijn ouders hun tuin) niet echt zitten gezien boomschors toch vrij snel rot en inzakt en ze stellen hun dan ook de vraag hoe dat op termijn er uit zal gaan zien...

toch bedankt voor het idee!
woensdag 6 augustus 2008 - 09:26
sylvain

Sylvain

Beste Nimue met de boomschors zorap rot of vergaat dat niet het ligt niet op de grond het wordt nat maar is ook vrij snel droog en de prijs amaai voor die stennen muur maar kijk eens op www.eurocompost. be ik denk dat er daar wel uitleg over is groetjes en dag
woensdag 6 augustus 2008 - 14:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon