menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Multifunctionele sprookjestuin van ongevver 2-3 are

Ga naar meest recente reactie

vstrouven

Vstrouven

Hoi beste tuinliefhebber,
Volgend jaar in het voorjaar gaan wij eindelijk onze tuin aanleggen. Dus probeer ik alvast me een beetje voor te bereiden om de juiste keuzes en combinaties te kunnen maken. De ondergrond is klei, maar er wel ongeveer een 15 cm goeie grond over gedaan destijds.
Graag zou ik een combinatie van strak willen combineren met geurige struiken(o.a. winterjasmijn, kamperfoelie, sterk geurende lilakleurige klimrozen,enz...), zeer lage bodembedekkers, kruiden en fruitboompjes. Ons tuintje is ongeveer een kleine 3 are groot en achteraan bevindt zich dan ook nog een ruimte van ongeveer 30 m2 waarin onze zijdehoentjes vertoeven en dat zeker een mooi deel van het geheel moet blijven. Zijn er decoratieve klimplanten die ik tegen de omheining van het kippenhok kan zetten zonder dat ze er ziek van worden of alles oppeuzelen?
Ik ben nu op zoek naar mensen die mij advies kunnen geven en eventueel plantjes kunnen bezorgen of verkoopadressen betreffende fruitboompjes op stam (zoals bijvoorbeeld een rozenstruikje op stam), fruithaagjes, e.d. Ik heb dit super om te integreren in het geheel zonder de hele tuin te laten opslorpen door 1 of 2 grote bomen. Ook zou ik graag een perzikboom en abricozenboompje willen laten leiden op de muur van het huis. Wie geeft mij advies, extra ideeen en eventueel de juiste plantjes.
Ook advies over plantjes om vlug een mooi bloemstukje te kunnen maken is zeer gewenst.
Kortom ik droom van een sprookjestuintje op maat waarvan mijn gezin met alle zintuigen ten volle van kan genieten in elk seizoen van het jaar.
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes,
Véronique
zondag 6 juli 2008 - 18:09
Peppody

Peppody

Je hebt het over kruiden: ik heb wel munt en maggi planten voor je. Munt kun je lekkere thee van zetten en maggi is lekker in saus of soepen.
donderdag 10 juli 2008 - 17:04
hildavw

Hildavw

Véronique,

Als je nu even zou vermelden in welke buurt je woont, zal je misschien gemakkelijker een antwoord krijgen als het gaat om plantjes.
Zaadjes kunnen opgestuurd worden, maar met plantjes is dat wel wat riskant.

groetjes

Hilda
donderdag 10 juli 2008 - 19:15
Peppody

Peppody

staat in mijn profiel Teveren Duitsland
donderdag 10 juli 2008 - 22:56
hildavw

Hildavw

Peppody,

Dat was eigenlijk niet voor jou bedoeld, maar voor Véronique

groetjes

Hilda
vrijdag 11 juli 2008 - 09:47
Peppody

Peppody

sorry ik moet beter lezen!
vrijdag 11 juli 2008 - 21:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon