menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

OSB - TRIPLEX in de tuin

Ga naar meest recente reactie

mistero

Mistero

moet ik een osbplaat of een triplexplaat behandelen als ik deze wil gebruiken in de tuin.
Deze mag groen van kleur uitslaan want ik zie deze toch nadien niet meer in de tuin als de tuin is afgewerkt.

De plaat komt tegen de omheining (draad) en steekt 20 cm onder de grond en 20 cm boven de grond.
hiertegen komt een afboording in bangkirai, reden hiervoor is dat er een niveauverschil met mijn tuin en die van de buren, (die liggen 10 cm lager) dit zodat er geen zand van mijn tuin in hun tuin kan vallen, voorheen lag hier gras maar nu wordt dit een border.
zaterdag 31 mei 2008 - 20:21
Heike

Heike

Best behandelen, wij gebruikten OSB platen voor de achterkant van een volière en hebben ze behandeld met scheepsteer, dit is wel zwart van kleur.
zaterdag 31 mei 2008 - 20:43
Spuddy

Spuddy

Zeker en vast behandelen. Maar zelfs dan zullen de lagen vroeg of laat loskomen. Triplex, multiplex, OSB platen zijn niet geschikt voor buiten gebruik.
zaterdag 31 mei 2008 - 23:16
rombaft

Rombaft

Zeker en vast behandelen. Maar zelfs dan zullen de lagen vroeg of laat loskomen. Triplex, multiplex, OSB platen zijn niet geschikt voor buiten gebruik.


idd, die groene platen zijn enkele behandeld met een waterafwerend en schimmel werend middel, echter op termijn trekt het toch water op en zwellen ze op
zondag 1 juni 2008 - 09:46
Eniavaswen

Eniavaswen

Is zoals bij ons. Wij hebben planken van geïmpregneerd hout gebruikt om een afboording te maken. Enig nadeel is dat het nogal 'leeft', maar dat heb je natuurlijk altijd met hout.
maandag 2 juni 2008 - 12:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon