menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veel onkruid tussen gras

Ga naar meest recente reactie

Lino

Tekst aangepast

Lino

Zo ziet een strook gras eruit, waar we nooit iets aan gedaan hebben behalve maaien.
[afbeelding verwijderd niet-https]
het zijn geen paardebloemen, maar een andere soort: ze krijgen een lange dunne stengel met een kleine gele bloem. Ik weet niet hoe het heet ('melkdistel' waarschijnlijk ook niet?)

Ik zou dat toch eens inorde willen krijgen.
Al die rozetten met de hand uitsteken is onbegonnen werk.
Ik denk dus aan spuiten
Welk produkt kunnen jullie mij aanraden?
Of hebben jullie een alternatief?
[afbeelding verwijderd niet-https]

lino
woensdag 16 april 2008 - 10:35
Etienne45

Etienne45

Gazonnet van Bayer in het hart van het onkruid benevelen.
woensdag 16 april 2008 - 10:47
Lino

Lino

en is het daar nu het juiste moment voor?
woensdag 16 april 2008 - 16:54
JovanDreumel

JovanDreumel

Nee, dan moet de temperatuur wat hoger zijn en meer groei in het gras en onkruid zitten. Het onkruid moet ook voldoende blad hebben gemaakt , dan werkt het het beste. Na de behandeling ook zeker een week niet maaien.
woensdag 16 april 2008 - 17:31
Mandy

Mandy

Die heb ik ook volop in mijn gazon ( tesamen met paardenbloemen, madeliefjes en disteltjes!!) Ik ben begonnen om ze allemaal eruit te steken. Elke dag een gedeelte!! En dan volgende week als de temparatuur hoger wordt wat compost op de kale plekken en graszaad daarover. Dacht dat dat een goede oplossing was???
woensdag 16 april 2008 - 22:04
JovanDreumel

JovanDreumel

Dat is ook een goede manier. En dan hoef je niet te wachten tot het groeizamer weer is.
woensdag 16 april 2008 - 22:20
Mandy

Mandy

Goed, dan ga ik lekker door met elke dag een emmer vol te maken.....
woensdag 16 april 2008 - 22:31
Lino

Lino

Ik ben begonnen om ze allemaal eruit te steken. Elke dag een gedeelte!!

dat doe ik ook bij ons grote grasveld en het gras dat binnen ons gezichtsveld ligt,
maar om die zone die zolang verwaarloosd is geweest er nog bij te nemen, dat zie ik niet zitten.
donderdag 17 april 2008 - 11:12
Lino

Tekst aangepast

Lino

Het onkruid moet ook voldoende blad hebben gemaakt , dan werkt het het beste. Na de behandeling ook zeker een week niet maaien.

Ik vind dat ze al genoeg blad hebben zo, denk je niet (foto is gisteren genomen)?

en dat maaien ja dat kan ik wel uitstellen,
al worden ze toch niet meegemaaid aangezien ze plat tegen de grond liggen, de snoodaards...
donderdag 17 april 2008 - 11:13
rombaft

Rombaft

ik heb ook vn die zaken, maar die hebben allen zo'n p[enwortel en door die uit te steken of door te snijden verwijder je meestal niet alles, het overgebleven gedeelte vertakt zich dan in nog meer onkruid, opdie manier blijf je bezig natuurlijk, volgens mij ben je beter met een product, wel zoals gezegd wachten tot warmer weer
donderdag 17 april 2008 - 11:45
Lino

Lino

OK, ik zal me nog even bedwingen,
maar vanzodra het weer verbetert schiet ik in actie .
donderdag 17 april 2008 - 13:38
Mandy

Mandy

Dit is mijn eerste seizoen pas hier en sinds een dag of tien steek ik elke dag een emmer vol uit. Probeer inderdaad de hele penwortel mee te krijgen. Dus ik zie volgend jaar wel wat er dan gebeurt.....
Hoop dat niet het gazon overdekt is met die rommel.....
donderdag 17 april 2008 - 17:59
printemps

Printemps

hallo

als je ze uitsteekt is er dan een gat in de wortel
want bij paardebloem(of is het nu distel) is het zo dat als je water in de holte giet de wortel rot
en je er zo rapper vanaf raakt

mvg
an
donderdag 17 april 2008 - 22:17
Lino

Lino

als je ze uitsteekt is er dan een gat in de wortel
want bij paardebloem(of is het nu distel) is het zo dat als je water in de holte giet de wortel rot
en je er zo rapper vanaf raakt

dat is bij de distel, maar was dat niet boven de grond dat je een stuk stengel moet laten staan? De stengel van de distel is hol.
vrijdag 18 april 2008 - 09:19
printemps

Printemps

aan lino

denk dat het niet van belang is

mvg
an
zaterdag 19 april 2008 - 13:27
fredd

Fredd

selektief spoeien en eens goed bemesten
mvg
zondag 27 april 2008 - 12:44
Lino

Lino

Ik heb dus toch maar gespoten met gazonnet (tegen grootbladig onkruid in gazons).
En mét succes.

Van nu af aan ga ik het zover niet meer laten komen.
vrijdag 30 mei 2008 - 09:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon