menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Afrastering met buren

Ga naar meest recente reactie

barremaecker

Barremaecker

Een oude, kapotte houten afrastering is nu de scheiding tussen mijn tuin en die van de buren. Ik zou deze willen vervangen door een draad, van dezelfde hoogte en ben zelfs bereid om de volledige kost hiervoor zelf te betalen, alleen weigeren mijn buren de afbraak van de oude houten afrastering! Kan ik die toch zomaar afbreken of krijg ik hier problemen mee...? Iemand ervaring?
vrijdag 28 maart 2008 - 22:29
linderic

Linderic

Hallo ,

Ik heb hier weinig of geen ervaring mee maar volgens mij moet je gewoon nagaan op welke grond de afrastering staat en wie ze gezet heeft en als (of hoe) dit doorgegeven is bij de notaris, ik weet nog dat vele jaren geleden mijn buurman een afsluiting met betonplaten gezet heeft tussen onze tuinen en hiervoor heeft hij onze schriftelijke toestemming gevraagd ,dan heeft hij in drie of viervoud een document opgemaakt waarin hij omschreef wat er van afsluiting kwam, dat die op zijn kosten en dus van hem is en wij onze toestemming geven ,dit is naar verschillende instanties gestuurd en ook een voor ons,heb het nog steeds in bezit ...........om een lang verhaal kort maken , doe eens navraag bij de gemeente waarschijnlijk weten die meer.
Succes Linda
vrijdag 28 maart 2008 - 22:53
printemps

Printemps

hallo

plaats langs uwe kant een draad en laat de andere gewoon staan
wat is de leeftijd van uw buren?
bij ons ook probleem met (buurvrouw 73jaar)hare muur
hoe ouder ze zijn hoe meer last
want bij haar is er geen probleem
want het zijn mijn planken die leven en zo de betonnen dekstenen omhoog duwen
verzakken van hare betonmuur zonder fundatie dat kan volgens haar niet
dus ik moet oppassen met dit weer,want mijn planken zijn aan het groeien

mvg
an
vrijdag 28 maart 2008 - 23:39
piet1

Piet1